ناظر گمرکات آذربایجان غربی از افزایش ۱۳۱ درصدی ارزش کالا‌های صادراتی از گمرکات آذربایجان غربی در ۱۰ ماهه سال جاری خبرداد.

احمد برکابیان ناظر گمرکات آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری یک میلیون و ۳۸۸ هزار و ۸۳۹ تن کالا به ارزش ۹۶۷ میلیون دلار از گمرکات آذربایجان غربی به خارج از کشور صادر شده است که از لحاظ ارزشی ۱۳۱ درصد واز لحاظ وزنی ۷۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اعلام اینکه در این مدت بیشترین میزان صادرات از گمرک تمرچین پیرانشهر  انجام شده است افزود: میلگرد، خرما، مصنوعات پلاستیکی، طناب وکابل مسی، عمده کالا‌های صادراتی  در این مدت بوده است که به کشور‌های ترکیه، اکوادور، ایتالیا، آلمان وچین صادرشده است.

برکابیان اضافه کرد: در ده ماهه نخست امسال ۳۲۹ هزار و ۵۱۳ تن کالا به ارزش ۴۱۸ میلیون دلار نیز از گمرکات استان وارد کشور شده است که از نظر ارزشی ۳۵ درصد واز لحاظ وزنی ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گفته وی موز، موتور گیربکس، یراق آلات، چوب اره وتخته‌های فیبری عمده کالا‌های وارداتی گمرکات استان در این مدت بوده است.

 

انتهای پیام/ی

 

صادرات از گمرک آذربایجان غربی افزایش یافت

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.