بیشترین میزان بارش برف در ارتفاعات غربی مازندران ۵۰ و ارتفاعات مرکزی مازندران تا ۱۵ سانتی متر گزارش شده است.

بارش نیم متری برف در ارتفاعات غربی مازندرانبسطامی مدیر گروه اداره پیش بینی هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با اشاره به تداوم بارش باران و برف در استان گفت: از دیشب تاکنون بیشترین میزان بارش برف در ارتفاعات غربی مازندران از ۲۰ تا ۵۰ و ارتفاعات مرکزی مازندران از ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بارش باران و برف در استان فردا نیز به صورت پراکنده ادامه دارد، افزود: بیشترین میزان بارش باران در رامسر و نوشهر به ترتیب ۲۰ و ۱۹ میلی متر ثبت شد.

مدیر گروه اداره پیش بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه سامانه بارشی صبح سه شنبه از مازندران خارج می‌شود گفت: با ادامه فعالیت این سامانه بارشی، دمای هوای استان ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد که با این نوسان دمایی، دمای مرکز استان به ۱۰ درجه سانتی گراد می‌رسد.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران هم با اشاره به تداوم بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر به شهروندان توصیه کرد از اقامت در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه بارش برف در مناطق کوهستانی مازندران موجب لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد خودرو‌ها شد به رانندگان توصیه کرد هنگام عبور از مناطق برفگیر خوراک و پوشاک گرم و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران از دامداران و ساکنان بومی حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواست هنگام بارش باران دام‌ها را در مناطق امن نگهداری و فعالان دریایی نیز در این مدت از ماهیگیری و قایقرانی پرهیز کنند.

انتهای پیام/ک


مازندران زیر چتر باران و برف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.