نخستین بار در کشور واحد تولیدی شیمیایی «دی متیل کربنات هیدروکسید آمونیوم» روز یکشنبه همزمان با سومین روز دهه فجر در شهرک صنعتی «بازنه» شازند به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، نخستین بار در کشور واحد تولیدی شیمیایی «دی متیل کربنات هیدروکسید آمونیوم» روز یکشنبه همزمان با سومین روز دهه فجر با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان مرکزی در شهرک صنعتی «بازنه» شازند به بهره برداری رسید.

این واحد تولیدی شیمیایی با ظرفیت اسمی ۱۴ هزار تن و سرمایه گذاری یک میلیون و ۹۰ هزار میلیون دلار از محل آورده شخصی کارآفرین راه اندازی شده است.

با بهره برداری از این واحد تولیدی شیمیایی ۳۰ فرصت شغلی مستقیم و ۵۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد شده است. ماده شیمیایی دی متیل کربنات هیدروکسید آمونیوم به عنوان حلال سبز در صنایع چسب و رنگ کاربرد دارد.

در سفر استاندار مرکزی و هیات همراه افزون بر دیدار با خانواده معظم شهدا، معدن سرب و روی کندوان پارس موچان و بازارچه صنایع دستی شازند بهره برداری می‌شود و مقام ارشد اجرایی استان با مردم این خطه دیدار می‌کند.

آغاز عملیات اجرایی مزرعه پرورش ماهی و بهره برداری از چندین طرح عمرانی و خدماتی از دیگر برنامه‌های سفر روز یکشنبه استاندار مرکزی به شازند به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است.

شهرک صنعتی شهید بابایی در دشت بازنه شازند واقع شده و تا شهر بازنه دو کیلومتر فاصله دارد.

این شهرک واقع در بخش قره کهریز از توابع شهرستان شازند است و در آن صنایع شیمیایی و معدنی و کشاورزی فعالیت دارند.

شهرستان شازند در ۳۳ کیلومتری غرب اراک واقع شده و شهر‌های آن شامل شازند، مهاجران، آستانه، توره، هندودر، شهباز شهر‌های تابعه آن است.

شازند دارای چهار بخش مرکزی، زالیان، سربند و قره کهریز با ۹ دهستان و ۲۱۴ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام/ب

جزییات افتتاح خط تولید «دی متیل کربنات» در شازند

برچسب ها: دهه فجر 97 ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.