استاندار اردبیل گفت: باید برنامه ریزی‌های لازم برای پرکردن کامل و مفید اوقات فراغت گردشگران در سرعین انجام شود تا میزان ماندگاری مسافران در منطقه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان سرعین سخن می‌گفت: بیان کرد: از جمله اقدامات لازم برای افزایش میزان ماندگاری گردشگران، ایجاد تفریحگاه‌ها و تفرجگاه ها‌ی دارای بازارچه‌های دائمی صنایع دستی می‌باشد.

وی افزود: گسترش جاذبه‌های گردشگری در سرعین و شهرستان‌های نزدیک به آن می‌تواند در افزایش تعداد و ماندگاری مسافران موثر باشد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنانش، راه اندازی پزشکی آبدرمانی را یکی دیگر از اقدامات برنامه ریزی شده برای سرعین عنوان کرد و گفت: پزشکان این طرح باید به مدت یک سال، دوره‌های لازم را طی و بعد از کسب آمادگی‌های لازم می‌توانند به عنوان پزشک آبدرمانی در مجتمع‌های آبدرمانی این شهرستان مستقر شوند.

بهنام جو در ادامه بر گسترش زیرساخت‌های مرتبط با حوزه گردشگری زمستانی خصوصا در جاده آلوارس تاکید کرد و افزود: باید امکانات لازم برای باز بودن این جاده در مواقع بارش برف شود تا مسافران بدون مشکل سفر کنند.

وی تدوین برنامه جامع توسعه شهرستان سرعین تا ۱۴۰۰ را خواستار شد و اظهار کرد: برنامه جامع شهرستان سرعین باید با محوریت حوزه گردشگری تدوین و از این ظرفیت ممتاز خدادادی، به بهترین صورت در توسعه منطقه استفاده شود.

فرماندار شهرستان سرعین نیز در این جلسه گفت: در این سفر استاندار و همزمان با دهه فجر ۳۳ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح شد.

حسن حسن پور افزود: سالانه؛ حدود هفت میلیون نفر به شهرستان سرعین سفر می‌کنند و این موضوع ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری را به شدت ضروری ساخته است.

وی تصریح کرد: حضور سرمایه گذاران واقعی بخش خصوصی و سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومانی از جمله فعالیت‌هایی است که با هدف رونق گردشگری در این شهرستان عملی شده است.

گفتنی است دیدار با خانواده گرامی شهید والامقام جمال شهریاری، افتتاح کارخانه لبنیات در ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع مساحت و با دو میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان هزینه کرد، آغاز بهره برداری از کمربندی پیامبر اعظم (ص) و پرده برداری از ۳۳ پروژه عمرانی از دیگر برنامه‌های سفر استاندار به شهرستان توریستی سرعین بود.

انتهای پیام/ح

راه اندازی پزشکی آبدرمانی در سرعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.