به گزارش
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از
شهرکرد، داریوش حسینی مدیرکل
راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قبل از
پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ بزرگراهی در استان وجود نداشت گفت: طی ۴۰ سال اخیر، ۲۵۷ کیلومتر
بزرگراه در این استان احداث شد.
وی افزود: همچنین در حال حاضر، ۷۵ کیلومتر بزرگراه با ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ۱۰ نقطه استان در دست احداث است.
حسینی اضافه کرد: این طرحها شامل محورهای ارتباطی نقنه به همگین با دو کیلومتر طول و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، بروجن به شهرکرد با ۱۲ کیلومتر طول و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، و بروجن به لردگان با ۱۵ کیلومتر طول و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان بروجن است.
وی، بزرگراه شهرکرد به بن به داران نیز با ۱۰ کیلومتر طول، کمربندی ورودی سامان به طول ۹ کیلومتر و جاده سامان به پل زمانخان با ۳ و نیم کیلومتر طول را از دیگر پروژههای در دست اجرا بیان کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری افزود: در شهرستان فارسان نیز محورهای ارتباطی باباحیدر با ۳ کیلومتر طول و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و جاده پردنجان به جونقان با ۳ و نیم کیلومتر طول و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.
حسینی ادامه داد: بزرگراه شهرکرد به شلمزار به طول ۱۳ کیلومتر و ۲۰ درصد پیشرفت هم در شهرستان کیار احداث میشود.
وی افزود: همچنین بزرگراه لردگان به میلاس با ۴ کیلومتر طول و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از مهمترین پروژههای شهرستان لردگان است.
حسینی اظهار داشت: در سال ۱۳۵۷ تنها ۱۷۸ و نیم کیلومتر راه اصلی در چهارمحال و بختیاری وجود داشت و اکنون این میزان به ۸۱۶ کیلومتر افزایش پیدا کرد.
وی اضافه کرد: طول راههای روستایی آسفالته چهارمحال و بختیاری هم از صفر کیلومتر در سال ۱۳۵۷ به یکهزار و ۵۳۹ کیلومتر در سال جاری رسیده است.
حسینی گفت: در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، ۱۵ تونل به طول ۹ هزار و ۳۰۰ متر در چهارمحال و بختیاری احداث شده در حالی که این میزان در رژیم سابق، صفر بود.
وی یادآور شد: طی ۴۰ سال اخیر، تعداد پلها با دهانه بیشتر از ۱۰ متر در این استان از ۲۱ به ۱۶۰ مورد افزایش یافت.
انتهای پیام/خ
توسعه راهها پس از پیروزی انقلاب اسلامی