عنوان فیلم بخش سیمرغ و پروانه سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای کودکان در شیراز اکران شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهگان فرهنگ مسئول بخش سیمرغ و پروانه هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز گفت: فیلم‌های لکنت، پاستاریونی، بنیامین، ضربه فنی و آخرین داستان در این روز‌ها به مهمانی دانش آموزان شیرازی آمده اند که در سالن تخصصی کودک و نوجوان مجموعه سالن‌های هنر شهر آفتاب در روز‌های جشنواره صبح‌ها برای دانش آموزان (کودکان و نوجوانان) به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا انتهای جشن سیمرغ و پروانه‌ها یک هزار و ۲۵۰ دانش آموز به طور رایگان بهترین‌های سال گذشته سینمای تخصصی کودکان و نوجوانان را تماشا می‌کنند، افزود: در سال‌های اخیر موضوع سینمای دانش آموزی (کودک و نوجوان) شیراز، اعتبار خوبی را بدست آورده و شاهد حضور دانش آموزان فیلمساز و انیمیشن ساز در عرصه‌های جهانی و ملی هستیم که با حمایت‌های معاونت فرهنگی، پرورشی اداره کل آموزش و پرورش و دفتر برنامه ریزی و تکنولوژی درسی اداره کل اموزش و پرورش (به ویژه گروه‌های تخصصی آموزشی) را به همراه داشته است.

فرهنگ تصریح کرد: امسال جشن سیمرغ و پروانه‌های شیراز با برنامه‌هایی برای تقویت تفکر و دقت کودکان و نوجوانان و مرور فیلمی که دیده اند در نظر گرفته شده که عبارتند از، نوشتن درباره فیلمی که دیده اند و نقاشی از فیلمی که تماشا کرده اند.

مسئول بخش سیمرغ و پروانه جشنواره هجدهم فجر در شیراز ادامه داد: در نهایت ارائه این آثار برای دانش آموزان، موجب می‌شود شرکت کنندگان و برگزیدگان منتخب در این بخش مورد تشویق قرار گیرند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از بخش‌های این برنامه، تحلیل و گفتگو درباره دو انیمیشن بنیامین و آخرین داستان بوده، که با حضور دانش آموزان رشته انیمیشن، مدرسان و منتقدان در روز نمایش برگزار می‌شود.

فرهنگ با اشاره به فروش کتاب‌های کودکان و نوجوانان با تخفیف برای دانش آموزان در مجموعه یادشده در طول جشنواره اظهار کرد: ایجاد چالش، گپ و گفت در میان دانش آموزان بعد از فیلم از برنامه‌هایی است که سیمرغ و پروانه‌های شیراز و کودکان و نوجوانان آن را از ١٣ تا ١٧ بهمن ماه امسال تجربه می‌کند.
انتهای پیام/ت

بخش سیمرغ و پروانه به استقبال دانش آموزان رفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار