مجری طرح زیتون کشور در قزوین گفت: مهمترین هدف دفتر زیتون وزارت جهاد کشاورزی اقتصادی کردن تولید این محصول است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید رحمت الله پریچهر مجری طرح زیتون کشور در سمینار بین المللی مدیریت باغات زیتون کشور در قزوین گفت: برای اقتصادی کردن تولید این محصول باید عوامل تولید و افزایش کیفیت را ارتقاء داد.

وی اظهار داشت: آموزش سرلوحه کار تولید است و باید برای ارتقا تولید دوره‌های آموزشی برای بهره برداران و کارشناسان این بخش برگزارشود.

مجری طرح زیتون کشور به سیاست‌های این دفتر برای اصلاح باغات زیتون اشاره کرد و گفت: باید مدیریت باغات با موضوع مدیریت باغات متراکم پیگیری شود و با حداقل امکانات حداکثر استفاده و بهره را از باغات موجود برد.

پریچهر گفت: در مدیریت باغات زیتون مبارزه با آفات و بیماری، هرس به موقع، کاشت گونه ها‌ی جدید کیفیت تولید محصول را نیز ارتقاء خواهیم داد.

به گفته وی، برای تولید محصول باکیفیت باید از شیوه‌های نوین برای تولید بهره گرفت.

در ادامه این سمینار و کارگاه آموزشی چهار روزه، مدرسان دفتر بین المللی زیتون از کشور اسپانیا درباره مدل‌های جدید کشت محصول، نیاز‌های آب و خاک زیتون، نحوه تولیدروغن زیتون باکیفیت، بیو لوژی زیتون و اصول کشاورزی هرس زیتون، هرس باغ فوق متراکم زیتون، واریته‌های درخت زیتون، تغذیه و کود دهی و کشت مخلوط و ارگانیک زیتون مطالبی را بیان کردند.

انتهای پیام/ک

سمینار بین المللی مدیریت باغات زیتون کشور در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.