مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به رشد نشریات کرمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در سال ٥٧ تنها پنج نشریه در کرمان فعالیت داشتند که این عدد به ٣٦٣ نشریه در سال ٩٧ رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هفت هزار و ٢٠٠ متر فضای فرهنگی و هنری در کرمان وجود داشت، گفت: اکنون با رشد ١٠ برابری به حدود ٧٠ هزار متر فضای فرهنگی موجود و در حال ساخت رسیده است.

وی افزود: در بحث کسب و کار و اشتغال فرهنگی، قبل از سال ٥٧ تمام امور زیر نظر بخش دولتی بود، اما در حال حاضر ٢ هزار مرکز فرهنگی و هنری غیردولتی با بیش از چهار هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

علیزاده تصریح کرد: تعداد مراکز نشر و چاپخانه از ١٦ واحد در سال ٥٧ به ١٨٨ مرکز پس از پیروزی انقلاب افزایش پیدا کرده است، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی موسسه انتشاراتی در کرمان فعالیت نداشت، اما هم اکنون ٧٥ موسسه تاسیس شده است که تعداد ٥٠ مرکز فعال هستند.

وی با اشاره به رشد نشریات کرمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در سال ٥٧ تنها پنج نشریه در کرمان فعالیت داشتند که این عدد به ٣٦٣ نشریه در سال ٩٧ رسیده است و سالانه بالغ بر ٥٠٠ عنوان کتاب در کرمان چاپ و منتشر می‌شود که صدور مجوز آن توسط هیات نظارت بر چاپ در استان صادر انجام می‌گیرد.

علیزاده با بیان اینکه در حال حاضر ١٢ سینما در استان فعالیت دارند؛ بیان داشت: این رقم قبل از انقلاب ١١ سینما بود و تعداد صندلی‌های سینما از ٢ هزار و ٧٤٠ صندلی در سال ٩٢ به چهار هزار صندلی افزایش یافته است.

علیزاده افزود: ایجاد ١١ نگارخانه و فعالیت ١٢ مرکز تولید و پخش آلبوم موسیقی نیز از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه هنری در کرمان است و با گسترش مراکز آموزشی فرهنگی و هنری پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حال حاضر بالغ بر ٢٠٠ مرکز آموزش هنر در کرمان فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: از سال ٧٢، تعداد ٦٣٤ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان کرمان راه اندازی شده است و سیاست کیفیت بخشی و ساماندهی این مراکز با هدف کشف و پرورش استعداد‌های جوان دنبال می‌شود و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت و برنامه ریزی قرآنی وجود نداشت، اما در سال‌های اخیر با تعاملات شکل گرفته و همکاری دستگاه‌های مختلف، ١٦٥ موسسه فرهنگی قرآنی و عترت مجوز دار مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به واگذاری فعالیت‌های هنری و فرهنگی به مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: ١٧٧ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های مختلف کار آموزش هنرجویان را انجام می‌دهند که بسیاری از هنرمندان پس از انقلاب در همین موسسات آموزش دیده اند و هم اکنون مراکز متعدد دانشگاهی و آموزش عالی در این زمینه هنرجو و دانشجو تربیت می‌کنند.
انتهای پیام/ی

فعالیت ١٢ مرکز تولید و پخش آلبوم موسیقی  در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار