عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اینستکس فقط یک کاغذ است و بازی جدیدی است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها شروع کرده‌اند.

INSTEX تنها یک کاغذ است/ اروپایی‌ها می‌خواهند ایران را پای میز مذاکره بکشانندسیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ثبت سازو کار مالی اروپا موسوم به اینستکس، اظهار کرد: اینستکس تنها یک کاغذ است و هیچ کارآیی برای کشور ندارد.

وی افزود: غذا و دارو حتی در تحریم‌های آمریکا نیز مستثنی است و ما برای تهیه آنها مشکلی نداریم که این کانال بخواهند برای ما راهکار ایجاد کنند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: اینستکس بازی جدیدی است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها شروع کرده‌اند تا ایران را پای میز مذاکره کشانده و مجبور به پذیرش تعهدات جدید کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: آمریکا و اروپا قصد داشتند که زیر برجام بزنند اما آنها تنها روش‌های متفاوت داشتند، به این شکل آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند تا فشار بیرونی را مدیریت کرده و تحریم‌ها را بازگردانند و اروپا نیز بدون هزینه ما را وادار کند تا در مسائل مختلف به خواسته آنها تن دهیم.

وی افزود: اروپا سعی دارد تا با ایجاد تعهد برای ایران دستاوردهای کشور را متوقف کند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: راهکار مالی اروپا باید در قبال تعهدات برجامی صورت می‌گرفت، اروپایی‌ها می‌خواستند منافع ایران را در برجام تضمین کنند و FATF ربطی به راهکارهای مالی آنها نداشت که اکنون برای ما شرط تعیین می‌کنند، لذا بنده برای مدیریت کلان کشور که منفعل و واداده به موضوعات برخورد می‌کند متأسفم.

انتهای پیام/

سیده فاطمه سیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اتفاقا ما بيشتر مرد مذاكره ايم تا جنگ و ميخوايم همه چي با گفتگو حل بشه
اگه اروپاييا با اين چيزا دلار رو حداقل بيارن زير هش تومن مام ميريم دوباره با آمريكاييا مذاكره ميكنيم تا باهاشون يه برجام جديد امضا كنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
قبوله
شما اينا رو اجرا كنين و دلار رو حداقل بيارين زير ٨ تومن ما ميريم با آمريكا دوباره راجب به برجام صحبت ميكنيم و يه برجام ديگه ميبنديم
آخرین اخبار