حدادیان در عصر شعر چله نور گفت: دستاورد این چهل سال انقلاب همین یا زهرا گفتن ها و تقرب فاطمی است.

دستاورد چهل ساله انقلاب اسلامی تقرب فاطمی استبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،مراسم شاعرانه، عصر شعر چله نور، عصر روز یکشنبه ۱۴ بهمن ماه، با حضور شاعرانی، چون علیرضا قزوه، ناصر فیض، میلاد عرفان پور، سعید بیابانکی و ... در دانشکده حقوق علوم سیاسی دانشگاه تهران با اجرای رسالت بوذری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شاعر کشورمان، حمید رضا شکارسری شعری را در مدح حضرت زهرا سلام الله علی‌ها خواند و پس از آن اسماعیل امینی چند بیتی را پیشکش پیشگاه حضرت امیرالمونین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها کرد.

همچنین در ادامه مراسم شاعر خوب کشورمان مصطفی محدثی خراسانی غزلی را تقدیم به پیشگاه حضرت زهرا سلام الله علیها کرد و در ادامه ناصر فیض ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، بخش‌هایی از اشعار خود را در وصف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بازگو کرد.
محمود حبیبی شاعر آیینی روی صحنه حاضر شد و یادی از مرحوم غلامرضا شکوهی شاعر اهل بیت علیهم السلام کرد، شاعری که بیشترین اشعار فاطمی را در کارنامه هنری خود داشت، کرد و شعر معروف این شاعر را به شرح زیر بیان کرد.

توان واژه کجا و مدیح گفتن او
قلم قناری گنگی است در سرودن او
کشاندنش به صحاری شعر ممکن نیست
کمیت معجزه لنگ است پیش توسن او
چه دختری که پدر پشت بوسه‌ها می‌دید
کلید گلشن فردوس را به گردن او
چه همسری که برای علی به حظ حضور
طلوع باور معراج داشت دیدن او
چه مادری که به تفسیر روز عاشورا
حریم مدرسۀ کربلاست دامن او
بمیرم آن همه احساس بی تعلق را
که بار پیرهنی را نمی‌کشد تن او
دمی که فاطمه تسبیح گریه بردارد
پیام میچکد از چلچراغ شیون او
از آن ز. دیدۀ ما در حجاب خواهد ماند
که چشم را نزند آفتاب مدفن او

هادی جان‌فدا دیگر شاعر کشورمان بر صحنه حاضر شد و شعری را که در محضر مقام معظم رهبری خوانده بود را در عصر چله نور بازگو کرد و پس از آن مرتضی امیری اسفندقه شاعر و نویسنده چند بیتی را برای حضار داخل در سالن خواند.

در ادامه مراسم نوبت به بانوان رسید و افسانه غیاثوند دو شعر از سبک نیمایی را بیان کرد و پس از آن امید مهدی‌نژاد چند بیتی از غزل خود را بازگو کرد.

همچنین جواد شرافت غزلیاتی را در وصف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خواند.

سعید حدادیان شاعر و مداح اهل بیت علیهم السلام در ادامه مراسم ضمن خوش آمدگویی به حضار در سالن گفت: در چهلمین سال انقلاب خدا به ما رحم کرد و حضرت زهرا سلام الله علی‌ها آمد در میان ما، وگرنه ما آماده این هستیم که جشنی بزرگ را برپا کنیم و از خود دربیاییم. محبت و احترام ایشان باعث می‌شود که ما جلوی گناهان را در این جشن‌ها بگیریم و دستاورد این چهل سال انقلاب همین یا زهرا گفتن هاست.

وی در ادامه با اشاره به عملیات کربلای ۵، بیان کرد: ما در فضای خفقان، جنگ و شهادت، واقعا بچه‌ها را دیدیم که از تقرب به حضرت زهرا سلام الله علی‌ها خوشحال بودند. به عقیده من دستاورد چهل ساله انقلاب همین تقرب است.

این مداح اهل بیت علیهم السلام، چند بیتی از اشعار خود را در مدح انتظار امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیان کرد.

گفتنی است، در ادامه مراسم شاعران دیگر کشورمان علیرضا قزوه، علی داوودی، محسن وطنی، رضا وحیدزاده، علی محمد مودب، حجت الاسلام و المسلمین زمانی، سعید پاشازاده، امیر مرزبان هر کدام به خواندن اشعار خود پرداختند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، اهل بیت ، احادیث ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار