معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان گفت : بیش از ۱۰۰ هزار طرح خوداشتغالی در زمینه‌های مختلف برای مددجویان و خانواده‌های آن‌ها اجرا شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهرام سوادکوهی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان اظهار کرد : کمک به حیات، کار و زندگی آبرومندانه در رأس همه برنامه‌های این نهاد در استان اصفهان قرار دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای تأسیس این نهاد بخش قابل‌توجهی از فعالیت‌های کمیته امداد اصفهان به سمت خودکفایی نیازمندان و افزایش عزت آن‌ها متمرکزشده بود و ایجاد شرایط بهره‌مندی آن‌ها از شغل آبرومندانه از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد در این زمینه است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان با اشاره به تنگناهای همیشگی مالی ، کمبود و کمیابی منابع در عرصه خیر و احسان، تأکید کرد: این باعث شده است که الگوی خودکفایی مددجویان به سمت خوداشتغالی و کمک به راه‌اندازی کسب‌وکارهای شخصی حرکت کند به‌نحوی‌که هزینه ایجاد یک شغل برای مددجویان کمتر ازآنچه باشد که در حالت طبیعی در سایر بخش‌های اقتصادی هزینه می‌شود.

سوادکوهی ادامه داد: از ابتدای کار کمیته امداد در استان اصفهان تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار طرح خوداشتغالی در زمینه‌های مختلف برای مددجویان و خانواده‌های آن‌ها اجراشده است.

وی نقش این نهاد در کمک به اشتغال مددجویان را منحصر در پرداخت تسهیلات ندانست و گفت : آموزش به‌عنوان پیش‌نیاز انجام هر کاری در جایگاه شایسته خود در برنامه‌های توانمندی این نهاد قرار دارد و در ۴۰ سال اخیر بیش از ۱۵۰ هزار نفر از مددجویان مخاطب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ، پایدارسازی و ترویجی بوده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان نقش دیگر این نهاد در کسب‌وکارهای مددجویی را نقش نظارتی و پشتیبانی اعلام کرد و گفت : ۴۰ هزار طرح اشتغال مددجویی در حال حاضر فعال و تحت نظارت کارشناسان این نهاد قرار دارند.

سوادکوهی یادآور شد : ۲۰ هزار طرح اشتغال مددجویی با نیل به خودکفایی و قرار گرفتن در وضعیت مناسب و پایدار از نظارت این نهاد خارج‌ شده‌اند.

انتهای پیام/م

بهره‌مندی مددجویان از شغل آبرومندانه از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد است

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.