همایش ملی نقش رزمندگان استان قزوین در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب در مسجد امام خمینی قزوین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، همایش نقش رزمندگان قزوین در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب با شرکت ۵ هزار رزمنده دفاع مقدس برای جمع آوری اسناد و اطلاعات رزمندگان وشهدای این مناطق در مسجد امام خمینی قزوین برگزار شد.

جانشین سابق فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: نقش آفرینی رزمندگان استان قزوین بر هیچ کس پوشیده نیست، آنان در هر عملیاتی که شرکت می‌کردند مخلصانه و بی ادعا تا پای جان حضور داشتند.

سردار عراقی افزود: رزمندگان لشگر ۱۶ زرهی قزوین هم در ساماندهی رزمندگان و اعزام آن‌ها به مناطق عملیاتی بسیار تاثیر گذار بودند.

وی اضافه کرد: ازاول انقلاب رزمندگان قزوین تا به امروز نقش آفرینی کردند واز آخرین حضور آنان می‌توان به سوریه اشاره کرد.

جانشین سابق فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه روحیه مدافعان حرم استان قزوین در سوریه بی نظیر بود، گفت::۸ عملیات مختلف در سوریه انجام شد که مدافعان قزوینی به اندازه ۸ سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام در آن‌ها زحمت کشیدند و عملیات کردند.

سردار عراقی افزود: منطقه خضرا در سوریه عملیات پیچیده‌ای را رقم زد به طوری که ۱۵۰ نفر محاصره شده بودند.

وی اضافه کرد: چند پیشکسوت در این عملیات بودند و با چیدمان خوب در مناطق توانستند این ۱۵۰ نفر را آزاد کنند که حاج قاسم سلیمانی از این تدبیر و تلاش مدافعان تجلیل کرد.

جانشین سابق فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:: با توجه به همه مشکلاتی که داریم، رزمندگان قزوین هر جا که نیاز شده است تا اخرین قطره خون حضور داشتند و جان فشانی کردند.

سردار مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا هم در این همایش گفت:ایثارگری‌های رزمندگان استان قزوین در غرب کشور و شمال غرب در زمان جنگ تحمیلی فراموش نشدنی است و هیچ وقت از ذهن ایرانیان پاک نخواهد شد.

سردار ایزدی افزود: آنان در زمان ۸ سال دفاع مقدس، تنگه‌های احد اسلام را نگه داشتند.

وی اضافه کرد: سردار شجاع حسن پور، امیر آزاده لشکری و حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی و رئیس جمهور محترم ایران رجایی از افتخارات استان و کشور هستند.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی حضرت خاتم گفت: شهدای قزوین در بانه و سقز جان فشانی‌های بسیار زیادی انجام دادند که اگر نبودند معلوم نبود چه بر سر این مناطق می‌آمد.

وی با بیان اینکه باید قدر انقلاب را دانست و تداوم بخش راه شهیدان بود، گفت: چهل سالگی انقلاب را که امروز جشن می‌گیریم به حق هدیه خداوند است.

استان قزوین در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور ۷۰۰ شهید  تقدیم انقلاب کرده است. 

انتهای پیام/ک

گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس در مسجد امام خمینی قزوین

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.