وزیر ارشاد گفت:پس از انقلاب جریان رشد کتابخانه‌ها بسیار وسیع‌تر شده و نیاز است موج دوم از کتابخوانی را دنبال کنیم.

رشد جریان کتابخانه‌ها بعد از انقلاب اسلامی افزایش یافته استبه گزارش  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در آیین افتتاحیه بزرگترین کتابخانه عمومی کشور در مشهد ضمن تشکر از تمامی مسئولانی که در افتتاح این کتابخانه نقش داشتند گفت: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در حوزه کتابخوانی شاهد اتفاقات بسیار خوبی هستیم که باعث افزایش جریان رشد کتابخانه‌ها شده است.

وی با اشاره به افزایش نقش کتابخانه‌ها در حوزه تمدن اسلامی افزود: کتابخانه‌ها با نگاهی عمیق به تمدن اسلامی نقطه جهش جامعه سازی و تمدن سازی را فراهم آورده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در موج دوم کتابخانه‌ها علاوه بر کتابخوانی باید نگاهی به جنبه‌های دیگر از جمله تفکر، خلاقیت داشت که باید توسط نهاد‌های کتابخانه دنبال شود.

صالحی افزود: کتابخانه‌ها محل رویش و پرورش سرمایه‌های فکری هستند که باید برای مشارکت بیشتر جوانان و پرورش فکری آن‌ها در کتابخانه‌ها تلاش شود.

وی با اشاره به خدمات متعددی که در این کتابخانه به شهروندان ارائه می‌شود گفت: این کتابخانه بیش از ۴۳ خدمت جدید به شهروندان ارائه می‌کند که شایسته تقدیر است و باید سعی شود با این خدمات نوین بستری برای جامعه‌ای دانش محور ایجاد شود.

انتهای پیام//ز. م
 

افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی کشور در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.