مدیر کل تامین اجتماعی استان خوزستان از بهره مندی بیش از ۲ میلیون خوزستانی از خدمات بیمه تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سید محمد مرعشی، مدیر کل تامین اجتماعی استان خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به اینکه استان خوزستان حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: از این تعداد حدود ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار نفر و یا به عبارتی دیگر ۶۲ درصد خوزستانی‌ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و از خدمات بیمه‌ای بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۸۴۴ هزار و ۵۴۶ نفر بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی به شمار می‌روند، بیان داشت: تعداد مستمری بگیران اصلی ۱۸۷ هزار ۳۹۳ نفر هستند که مجموعا با احتساب خانواده‌های آن‌ها جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۳۶ نفر و به عبارتی ۶۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش هستند.

مرعشی در ادامه به تعداد کارگاه‌ها در استان اشاره و اظهار کرد: ۱۴۹ هزار و ۴۸۸ کارگاه در خوزستان وجود دارد که از این تعداد، ۷۶ هزار و ۶۹۳ کارگاه فعال و دارای کارگر هستند و ۷۲ هزار ۷۹۵ کارگاه هم توسط کارفرما اداره می‌شوند.

این مقام مسئول اذعان داشت: از مجموع بیمه شدگان اصلی ۶۸۲ هزار و ۸۹۲ نفر بیمه شدگان اجباری شاغل در کارگاه ها، ۳۶ هزار و ۳۰۳ نفر بیمه حرف مشاغل آزاد، ۲ هزار و ۴۶۲ نفر بیمه شدگان قالیبافان و بافندگان، ۴۲ هزار و ۶۹۵ نفر راننده، ۲۸ هزار و ۹۰۴ نفر بیمه اختیاری، ۳۶ هزار و ۱۳۴ نفر کارگران ساختمان، یکهزار و ۳۱۶ نفر بیمه باربران، یکهزار و ۵۳۶ نفر بیمه خادمین مساجد و ۳ هزار و ۶۷۲ نفر هم سایر بیمه‌ها و بیمه‌های توافقی هستند.

۹۹ درصد تحولات در بیمه تامین اجتماعی بعد از انقلاب رخ داد

مدیر کل تامین اجتماعی استان خوزستان افزود: بیشترین پوشش و تحولاتی که در سازمان تامین اجتماعی رخ داد، بعد از انقلاب اسلامی بود.

سید محمد مرعشی بیان کرد: اکثر معافیت‌ها برای کارفرما‌هایی که توان مالی کمتری داشتند، و کاهش نرخ حق بیمه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تصویب شد.

وی در ادامه اذعان داشت: همچنین قانون بخشودگی جرائم در سال‌های بعد از انقلاب تصویب و اجرا گردید.

مرعشی به تصویب قانون بیمه بیکاری در سال ۶۶ اشاره و تصریح کرد: قبل از این سال، خدماتی بعنوان بیمه بیکاری نداشتیم، همچنین تصویب قانون برقراری مستمری با هر میزان سابقه، افزایش شرایط بازنشستگی طبق تبصره‌های ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی، تصویب قانون مشاغل سخت و زیان آور، اجرای قانون حمایت از خانواده و پرداخت مستمری به همسران متوفی در صورت ازدواج مجدد و ... از مصوبات بعد از انقلاب اسلامی هستند.

خوزستان دومین استان کشور دارای بیشترین مراکز درمانی بعد از تهران  است

صادق جلیلی، مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: خوزستان دومین استان کشور بعد از تهران دارای بیشترین مراکز درمانی است و در حال حاضر ۶ واحد بیمارستان ملکی و یک واحد بیمارستان هیئت مدیره‌ای فعال هستند، ضمن اینکه ۲ واحد بیمارستان در شهرستان دزفول با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و دارای ۹۶ تختخواب، و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی آبادان با پیشرفت فیزیکی ۶۸ درصد در حال احداث هستند.

وی در ادامه افزود: یک پروژه توسعه بیمارستانی در شوشتر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که امیدواریم با تکمیل این پروژه خدمات بهتری به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ارائه دهیم.

جلیلی بیان داشت: در سال جاری حدود ۲۰۰ نفر پزشک در کادر درمانی سازمان تامین اجتماعی استخدام شده اند.

انجام عمل پیوند قرنیه در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به انجام اعمال جراحی مختلف در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز تصریح کرد: عمل پیوند قرنیه در این بیمارستان انجام می‌شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: مجوز شبانه روزی شدن درمانگاه رامهرمز اخذ شده و نیرو‌های این درمانگاه در آزمون استخدامی جذب شدند و بزودی کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی به حذف نسخه کاغذی در مراکز ملکی اشاره کرد و افزود: درحال حاضر برخی از مراکز طرف قرارداد و مطب‌ها نسخه کاغذی را حذف کرده اند با ارائه کد ملی و مراجعه به داروخانه‌ها افراد می‌توانند دارو‌های تجویز شده توسط پزشک را دریافت نمایند.

انتهای پیام/گ

بهره مندی خوزستانی ها از خدمات بیمه

برچسب ها: بیمه ، حقوق شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.