معاون بهره برداری اوقاف کشور گفت: امروزه سازمان اوقاف با وجود خیران، واقفان و موقوفات قابلیت بهره بردار اقتصادی در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند.

سازمان اوقاف و امور خیریه در خط مقدم جبهه اقتصادی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی حاتمی معاون بهره برداری اوقاف کشور در یزد در هشتمین همایش آموزشی معمتری اسلامی در یزد با تاکید بر احیای اراضی کشاورزی وقفی، گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون هکتار زمین کشاورزی وقفی در کشور وجود دارد که احیای این اراضی نقش بسزایی در خودکفایی کشور در تولید برخی از محصولات کشاورزی کمیاب و کم کشت شده  خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه رفع نیاز‌های کشور در دوره کنونی یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است، گفت:  دقت شود در این حوزه مسایل حقوقی موقوفات به صورت دقیق، شفاف و مکتوب مستند سازی شود.

حاتمی افزود: سازمان اوقاف همچنین در حوزه‌ی بهداشت و درمان و به ویژه تامین تجهیزات پزشکی نیز وارد شده است چرا که در صورت اعمال تحریم‌های جدید، ممکن است راه تامین برخی از کالا‌های اساسی و مورد نیاز کشور بسته شود.

ورود سازمان اوقاف به حوزه‌های مختلف علمی و فناوری

معاون بهره برداری سازمان اوقاف ادامه داد: با توجه به سیاسیت‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر ورود سازمان اوقاف به حوزه‌های مختلف علمی و فناوری، این سازمان طرح‌ها و پروژه‌های علمی و دانش بنیانی که به نوعی  استراتژیک است  هم نیاز‌های داخلی کشور را مرتفع می‌کند و در این زمینه سرمایه گذاری می‌کند.

وی اظهار داشت: در حوزه پژوهش و تولید دارو‌هایی ویژه افراد ضایعه نخاعی نیز سرمایه گذاری شده است که با پیشرفت در این زمینه و تولید این دارو‌ها حدود ۳۰-۷۰ درصد از افرادی که دچار ضایعات نخاعی شده اند قادر به بازگشت به زندگی عادی خود خواهند بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار