هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، شرایط صدور مجوز پروانه بهره‌برداری پرورش ماهی در دریا را تسهیل کرد.

سازمان شیلات متولی مرجع صدور مجوز پرورش ماهی در دریا شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، در بیست و پنجمین نشست اعضای هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، سازمان شیلات ایران متولی مرجع نهایی صدور مجوز پرورش ماهی در دریا تعیین شد.

بر اساس مصوبه این هیات، سازمان بنادر و دریانوردی موظف است ضوابط مربوط در حوزه فعالیت و اختیارات خود را به سازمان شیلات ایران اعلام کند و سازمان شیلات در صدور مجوز، مکلف به مراعات این ضوابط است.

با اجرایی شدن این موضوع، متقاضیان بدون نیاز به مراجعه به سازمان بنادر و دریانوردی و تنها با مراجعه به سازمان شیلات، می‌توانند ظرف حداکثر ۶۰ روز برای اخذ مجوز مذکور اقدام کنند.

در این نشست همچنین مصوب شد از این پس سازمان حج و زیارت، متولی صدور مجوز برای «دفاتر بند (پ) در خصوص سفر‌های زیارتی» به کشور‌های عربستان سعودی، عراق و سوریه باشد.

به منظور تسهیل تبادل اطلاعات مربوط به دادخواست‌ها و احکام ورشکستگی، وزیر امور اقتصادی و دارایی بر ضرورت راه‌اندازی هر چه سریعتر سازوکار انتقال برخط اطلاعات دادخواست‌های ورشکستگی از قوه قضائیه به بانک‌های کشور، تأکید کرد.

گفتنی است، هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب وکار از اعضای سه قوه و به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده و دبیرخانه آن در محل معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی مستقر است.

انتهای پیام/

سازمان شیلات متولی صدور مجوز پرورش ماهی در قفس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.