مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان سنندج گفت:سه‌هزار فقره انشعاب غیرمجاز در شهرستان سنندج وجود دارد که این انشعابات غیرمجاز به ضرر مشترکان قانونی برق تمام می‌شود.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدسعید سلطانی  مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان سنندج با اعلام اینکه بالغ بر سه‌هزار فقره انشعاب غیرمجاز در شهرستان سنندج موجود است گفت: انشعاب‌های غیرمجاز عامل اصلی خسارت به شبکه و قطع برق بوده و استفاده غیرمجاز از انرژی برق به ضرر شهروندانی است که به‌صورت قانونی اقدام به نصب کنتور کرده‌اند، تمام می‌شود.

وی با بیان  اینکه یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی این مدیریت، وجود و کثرت انشعاب‌های غیرمجاز در نقاط الحاقی به شهر و روستا‌های حاشیه‌ای مرکز شهرستان می‌باشد، افزود: این امر به جهت ساخت و ساز‌های غیرمجاز روز به روز درحال افزایش است.

 سلطانی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر سه‌هزار فقره انشعاب غیرمجاز در شهرستان سنندج موجود است، بیان کرد: حدود دو هزار و ۳۰۰ محل با مختصات مکانی، شناسایی شده‌اند.

مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان سنندج با بیان اینکه به جهت استفاده غیرمتعارف استفاده‌کنندگان غیرمجاز از نیروی برق، چند برابر رنج معمولی مصرف هر خانوار به این انشعابات اختصاص می‌یابد، گفت: سالانه قریب به ۱۳ میلیون کیلووات ساعت برق، با هزینه‌ای حدود چهار میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان هدر رفت انرژی مواجه هستیم.

سلطانی با اذعان به اینکه طرحی در راستای پیشگیری از ادامه خسارت توسط این انشعابات غیرمجاز در مناطق شناسایی شده، اجرا گردید، خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد این طرح تبدیل شبکه هوایی به کابل خودنگهدار بود که متأسفانه جوابگو نبوده و صدمات قابل توجهی را به شبکه کابل خودنگهدار وارد ساخت.

وی در پایان گفت: با استفاده از اختیارات واگذار شده در قانون، اکیپ‌های گشت برخورد با انشعابات غیرمجاز و قطع مکرر تشکیل شده و این تخلفات را رصد می‌کنند.

انتهای پیام/م

انشعاب‌های غیرمجاز عامل اصلی خسارت به شبکه و قطع برق است

 

 

برچسب ها: وزارت نیرو ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.