استاندار کرمانشاه با اشاره به اقدامات استان در زلزله گفت : نه تنها رییس جمهور بلکه باقی مسئولان کشور بر الگو شدن این عملکرد تاکید داشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست با بخشداران استان در استانداری گفت : روسای قوا و کمیسیون‌های مجلس هم عملکرد بی سابقه و مثبت استان در مدیریت بحران زلزله را تائید کرده اند.

وی گفت : عملکرد بخشداران باید حس دولت داری مردم و سرمایه اجتماعی را تقویت کند. پایه اصلی توسعه، امید است از این رو بخشداران باید انگیزه خود را تقویت کنند.

بازوند افزود : در شرایط تحریمی مدیرانی می‌توانند از بحران عبور کنند که تلاش شبانه روزی داشته و به تعبیر رییس جمهور بیش از ۱۴ساعت کار کنند. از أین رو به تلاش مضاعف و شبانه روزی نیاز داریم.

وی افزود : در زلزله غرب استان، از روز اول قرار بر ماندن در کنار مردم تا روز اخر بازسازی بوده است. ما اهل عکس و سلفی گرفتن نبوده ایم. مشکلات باقی مانده در بازسازی‌ها اگر پیگیری نشود در آینده مشکل ساز خواهند شد.

بازوند گفت : زلزله غرب استان، ۱۰هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشته و به استان اختصاص یافته، اما تبلیغ کافی برای آن نشده است. باید با بیان اقدامات و خدمات مردم را امیدوار کرد.

وی گفت : گاز رسانی به ۲۶۴روستا ابتدای سال با اعتبار ۱۵۶میلیاردتومانی در نظر گرفته شد که بخشی از آن در هفته دولت شدو بخشی هم در دهه فجر انجام میشود. علیرغم تنگناها، هر انشعاب به طور متوسط ۸تا ۹میلیون اعتبار اختصاص یافته است.

بازوند افزود : سال ۹۸، برای استان سال "گردشگری و اشتغال" خواهد بود. بخشداران روی بوم گردی روستا‌ها متمرکز شوند. تمام زیرساخت‌ها برای روستلخایی هدف گردشگری فراهم خواهد شد.

وی افزود : بخشداران از فرصت فضای مجازی برای بیان دستاورد‌ها و اقدامات نهایت استفاده را ببرند. نیاز به حضور مضاعف در این فضا احساس میشود.

بازوند گفت : در چهل سالگی انقلاب باید به گذشته افتخار کنیم. علیرغم سیاه نمایی‌ها و ناکارآمد نشان دادن سیستم، کار‌های بزرگی انجام شده که نشان دهنده رشد و پیشرفت در شاخص‌های جهانی است. خدمات دوران پهلوی در بدنه جامعه بسیار کم بود، اما امروز خواسته روستائیان اینترنت پر سرعت شده است.

وی گفت : تعبیر کرمانشاه چهره زیبای ایران اسلامی را باید به فرهنگ عمومی و ادبیات مردم تبدیل کرد. این جمله برای ما رشد و پیشرفت میآورد. باید غبار کاذبی که روی ظرفیت‌ها و زیبایی‌های استان را گرفته زدوده شود.

بازوند افزود : در زلزله بحران عمیقی داشتیم که همراه با حواشی فراوانی شد. با عنایات ویژه رهبری و کمک هیات دولت و توجه رییس جمهور یک فرصت ایجاد شد و امروز در سرپل، شهری جدید در حال احداث است.

وی افزود : رای ۶۶درصدی مردم به مقبولیت عملکرد استان در برنامه فرمول یک، معدل شعور مردم و دریافت شان از عملکرد مدیریت بحران زلزله بود. تاییدات رییس جمهور در سالگرد زلزله نیز موید این عملکرد مقبول است .

 

 

انتهای پیام/د

روسای قوا و کمیسیون‌های مجلس عملکرد مدیریت بحران زلزله را تائید کرده اند

 

برچسب ها: استانداری ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.