استاد دانشگاه اراک به دلیل انجام تحقیقات گوناگون در تاالب میقان اراک عنوان قهرمان تالاب کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، امیر انصاری مدیر گروه مهندسی محیط زیست دانشگاه اراک به دلیل تحقیقات گوناگونی که در تالاب میقان اراک انجام داده است به عنوان قهرمان تالاب کشور شناخته شد.

عنوان قهرمان تالاب در حوزه تحقیقاتی _ مطالعاتی به دلیل انجام تحقیقات گوناگون، مقاله‌ها و کتاب‌های گوناگون در خصوص تالاب میقان به انصاری رسید.

امیر انصاری که در حوزه مطالعاتی محیط زیست و مسائل پیرامون محیط زیست استان مرکزی فعالیت می‌کند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: در رابطه با موضوعات تالاب، تنوع زیستی، آلودگی مناطق حفاظت شده، خشکسالی و مخصوصا گرد و غبار که امروز به عنوان معضل حفاظت تالاب محسوب می‌شود حوزه تحقیقات خود قرار داده است.

انصاری افزود:عنوان کتابش شناسایی گونه‌های جدید و شناسایی رامسر سایت میقان است و در این کتاب ۴ معیار، قرارگیری تالاب در منطقه منحصر به فرد، موقعیت و قرار گرفتن تالاب و مهاجرت پرندها، وجود ۴۰ گونه پرنده در تالاب میقان اعم از پرندگان آبزی متنوع و ضرورت وجود یک مرکز تحقیقاتی پژوهشی در تالاب را مورد بررسی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه مقالاتی در زمینه تالاب در ISI به ثبت رسانده است اضافه کرد: در سال ۹۳ به عضویت هیئت علمی دانشگاه اراک درآمده و هم اکنون سمت رسمی وی مدیر گروه مهندسی محیط زیست دانشگاه اراک است.

انصاری در سال ۸۹ به عنوان مدیرکل محیط زیست استان مرکزی انتخاب شد و به مدت ۱۳ سال رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان مرکزی بود و بعد از آن به عنوان کارشناس محیط زیست مشغول به کار شد.

انتهای پیام / ج

مدیرگروه مهندسی محیط زیست دانشگاه اراک قهرمان تالاب کشور شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
یه جوری نوشتید قهرمان که انگار وزنه زده
آخرین اخبار