شهردار منطقه ۲ مشهد از رونمایی یادمان شهید موسوی قوچانی در ابتدای بلواری که به نام این شهید والامقام مزین است، خبر داد.

آیین رونمایی از یادمان شهید موسوی قوچانیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دانایی معاونت اجتماعی و امور مشارکت‌های شهرداری مشهد در آیین رونمایی از یادمان سومین شهید روحانی مبارز مشهد گفت: در دوره جدید شهری توجه ویژه به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شده است بر همین اساس شهرداری شروع به انجام پروژه‌های محتوایی و بصری در سطح شهر کرده است که امروز شاهد رونمایی از یکی از این فعالیت‌های مهم در منطقه ۲ شهرداری هستیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته نصب پلاک‌های افتخار در سطح شهر آغاز شده که این یادمان‌ها با الهام گرفتن از رهنمود‌های خانواده شهدا و و آمیختن با فضای هنری و فرهنگی در شهر نصب می‌شود.

شهدا چشم و چراغ مدیران شهری و شهروندان هستند

احسان اصولی رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر هم در این مراسم به جامه عمل پوشاندن شهرداری مشهد به وعده داده شده به خانواده شهید برای نصب یادمان اشاره کرد و گفت: شهدا چشم و چراغ مدیران شهری و شهروندان هستند و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آن‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک راهبرد اساسی برای دستیابی به شعار استقلال و آزادی است و خرسندیم که شهرداری توانسته به سرعت این یادمان را طراحی و اجرا و در منطقه ۲ نصب کند.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که در باور و درون خود مسئولیت پذیری دارد باید نسبت به شهدا ادای دین کند و یاد آنان را زنده مگه دارند.

همسر شهید موسوی قوچانی در این مراسم با تقدیر شهرداری مشهد و بخصوص شهرداری منطقه ۲ برای سرکشی‌های مداوم از خانواده شهید گفت: شهید موسوی قوچانی جز مبارزانی بود که قبل از انقلاب برای دستیابی به آرمان‌های انقلاب مبارزه کرد و همیشه در خدمت انقلاب بودند، در دوران ستم شاهی بسیار شکنجه شد و بعد از انقلاب برای تحقق آرمانهاهمیشه در جبهه حضور داشتند و در نهایت به آرزوی خود که شهادت در میدان جنگ بود رسیدند.

انتهای پیام// ف.ح
برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار