آیین رونمایی از ۱۲ جلد کتاب روز شمار انقلاب اسلامی در مازندران به روایت اسناد ساواک برگزار شد.

رونمایی از اسناد ساواک با حصور وزیر اطلاعات در ساری + تصاویربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، مدیرکل اطلاعات مازندران در آیین رونمایی از ۱۲ جلد کتاب روز شمار انقلاب اسلامی در مازندران به روایت اسناد ساواک گفت: این انقلاب به لطف الهی و فرمانبرداری مردم از امام خود به رغم همه فشارها، تحریم‌های ظالمانه چهل ساله شد و باز هم ملت سرافراز شد.

وی افزود: مردم مازندران همواره در خط مقدم نظام و انقلاب بودند و صد‌ها نفر از سوی ساواک دستگیر و ۷۷ نفر شهید شده بودند.

وی گفت: وزارت اطلاعات و اداره کل اطلاعات مازندران با انتشار اصل سند و ثبت و ضبط اطلاعات ۶ هزار سند به جا مانده از ساواک و بسیج در قالب ۱۲ جلد کتاب را در مازندران به چاپ رساند.

نمایش اسناد ساواک با حضور وزیر اطلاعات در ساری

همچنین پیش از برگزاری این مراسم از نمایشگاه اسناد ساواک با حضور سید محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در موزه تاریخ بوستان ولایت ساری رونمایی شد.

صیانت از دستاورد‌های انقلاب با فعالیت همدلانه

آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه ۱۲ جلد کتاب مستند از بیداد دوران استبداد است، گفت: انقلاب ۴۰ ساله با همیاری و همکاری همه دلسوزان انقلاب حفظ شد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه تاریخی و عبرت آموز اسناد معتبر به نمایش گذاشته شده افزود: این نمایشگاه فرصتی برای آشنایی بیشتر با ابعاد دوران تحقیرآمیز گذشته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر دستاورد‌های بی نظیر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی خواستار عزمی جدی در صیانت از دستاورد‌ها شد.

وی گفت: در مقیاس عمل به وصیت نامه امام راحل، وحدت و همبستگی انقلاب را باید حفظ نماییم.

آیت الله طبرسی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی پیش رو افزود: بازنگری بر فعالیت‌های گذشته، توجه به وحدت و همدلی و همبستگی میان مردم لازمه حرکت رو به جلو در شرایط کنونی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران راهکار صیانت از دستاورد‌های انقلاب را نظم بخشی بیشتر به امور جامعه و در پرتو فعالیت همدلانه برشمرد.
وی با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش جامعه حاصل تلاش سربازان گمنام است، افزود: امروز وحدت لازمه حرکت و پیشرفت در مسیر انقلاب اسلامی است.

مواضع وزارت اطلاعات، جانبدارانه نیست

حسین زادگان استاندار مازندران نیز گفت: اسناد به واسطه اینکه توسط وزارت اطلاعات تهیه شده از نظر اعتبار برای پژوهشگران دارای اهمیت است.

وی افزود: پژوهش‌های بسیاری درباره دلایل چرایی انقلاب انجام شده و اکثر پژوهش‌ها یا بر اساس روایت‌های شخصیت‌ها بوده یا سفرای خارجی و یا تحلیل‌ها و برداشت‌هایی که از وقوع انقلاب نوشته شده است.

حسین زادگان گفت: این اتفاق خوبی برای کشور ما است که وزارت اطلاعات اسنادی را منتشر کرده که می‌تواند مورد توجه پژوهشگران باشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه شاید به دلیل اختلاف سلیقه ها، به برخی افراد که در پیروزی انقلاب نقش داشتند پرداخته نشد، افزود: حسن انتشار اسناد این است که جانبدارانه نیست و مواضع وزارت اطلاعات بر اساس مواضع حاکمیتی است و این می‌تواند نقطه قوت برای محققان باشد.

وی گفت: در عرصه امروزی که با بیش از ۲۶۰ شبکه خارجی، سوال و شب‌هایی را درباره انقلاب برای نسل جوان ایجاد کرده اند و شاید اهمیت انتشار این اسناد، امروز بیشتر از هر زمان دیگری باشد.

وی افزود: دشمن با هزینه‌های سنگین، ورود می‌کند تا بین نسل‌های ما اختلاف و انقطاع ایجاد کند و دستگاه‌های فرهنگی مسئولیت دارند تا این شبهات را رفع کنند.

استاندار مازندران گفت:امروز نیاز داریم فرهیختگان و دانشمندان با این رویکرد ورود کنند و از مسئولان تقاضا داریم به محققان کمک کنند.

حسین زادگان افزود:امیدوارم با اسنادی که وزارت اطلاعات منتشر کرده پاسخ شبهات نسل جدید را بدهیم و با استفاده از سلیقه نسل جدید، با پاسخ‌های کوتاه و تلگرافی، جواب مناسب داشته باشیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار