رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: توسعه خانه‌های حمایتی سالمندان یکی از برنامه‌های این سازمان است که به صورت پایلوت در ۶ استان کشور در حال اجراست.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، وحید قبادی‌دانا امروز در مراسم بهره‌برداری خانه حمایتی سالمندان استان در سنندج، گفت: سازمان بهزیستی در کشور طرح خانه حمایتی سالمندان با هدف استفاده از حداقل توانمندی سالمندان با ایجاد ساختاری شبیه خانواده را برای سالمندان به صورت پایلوت در ۶ استان اجرایی کرده است.

وی افزود: خانه‌های حمایتی سالمندان با مراکز نگهداری سالمندان متفاوت بوده و ساختاری شبیه خانواده دارد تا حس زندگی در جمع خانواده را برای سالمندان فراهم سازد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: باید تا قبل از مواجه‌شدن با سونامی سالمندی در مقیاس‌های کوچک برای مقابله با این مهم برنامه‌ریزی کنیم که گسترش خانه‌های حمایتی سالمند یکی از طرح‌های خوب برای ارتقای کیفیت زندگی سالمندان است.

وی تصریح کرد: توجه به تحرک سالمندان در خانه‌های حمایتی از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و برنامه‌های ورزشی و تفریحی متناسب با شرایط سالمندان در این خانه‌ها اجرا شود.

قبادی‌دانا با بیان اینکه این طرح در مرحله پایلوت بوده و شاید نواقص و کاستی‌هایی هم داشته باشد، گفت: طرح باید با نگاه بومی و براساس فرهنگ و بوم هر منطقه اجرا شود و تمام مباحث، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و ... در آن دیده شود.

وی افزود: کردستان یکی از استان‌های پایلوت اجرای این طرح است که به معنی بالابودن سطح توانایی اداره‌کل بهزیستی این استان است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: قطعا خانه‌های حمایتی براساس مطالعات انجام گرفته از مراکز سالمندان به لحاظ هزینه و کارایی بهینه‌تر بوده که البته این کاهش هزینه‌ها در طولانی‌مدت جواب می‌دهد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.