مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: اصحاب رسانه در هر زمان که آمدیم برای اطلاع رسانی دستاوردها کمک کردند و جا دارد از آنها در همین خصوص تشکر کنم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در آیین افتتاح سالن ۲۰۰ نفری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بسیاری ازبرنامه‌های سازمان منطقه آزاد اروند ارزشمند هستند، یکی از نقاط کلیدی این برنامه‌ها  این است که مهاجرت تبدیل به اقامت می‌شود.

وی افزود: معتقدیم نه فقط ساختمان‌ها بلکه جریان زندگی در آبادان و خرمشهر باید احیا شود، شش و نیم درصد رشد افزایش جمعیت در این منطقه داشتیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با تاکید بر اینکه حوزه صنعت نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش سرمایه‌گذاری رشد داشته است، گفت: حرکت اجتماعی در آبادان، خرمشهر و مینوشهر در حال تکمیل است.

بانک با اشاره به موضوع اشتغالزایی ادامه داد: پروژه‌های جدید در منطقه آزاد اروند برای ۵۷۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

وی درخصوص اروند رود افزود: این رودخانه از امنیتی و انتظامی تبدیل به حوزه اجتماعی می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در گفت: از پروژه‌های بسیار مهم دیگر می‌توان به احیا شدن آب شیرین حدود ۶۰ روستا در منطقه آزاد اروند است.

بانک ادامه داد: در مناطق آزاد طی ۵ سال و نیم گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌های جاری و عمرانی ما بوده است که بیش از نیمی از آن در حوزه عمرانی و توسعه‌ای صرف شده است.

وی گفت: برخی‌ها روی نقشه‌ها اعلام می‌کنند کشور ما سوراخ سوراخ شده است؛ بعضا انتقادهای بی مورد از مناطق آزاد دارند.

انتهای پیام/ د

تاکید مرتضی  بانک براهمیت رسانه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.