نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت و توسعه مجمتع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی کمک بزرگی در سلامت مسافران و عدم ایجاد حوادث جاده‌ای در سفر‌های برون‌شهری می‌کند.

باید به ساخت و توسعه مجمتع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی توجه ویژه‌ای شود به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح طرح توسعه مجمتع خدماتی و رفاهی بین‌راهی خطیب با اشاره به اینکه مسیر‌های بین‌راهی برای شهر‌های زیارتی همچون مشهد از اهمیت برخوردار است گفت: حوزه راهداری منبع درآمدزایی ویژه برای توسعه شهر‌ها و روستا‌ها به‌خصوص مسیر‌های بین‌راهی شهر‌های زیارتی همچون مشهد بوده است و با توجه به گرانی سفر‌های ریلی و هوایی، مردم بیشتر سفر‌های جاده‌ای را انتخاب می‌کنند که باید به ساخت و توسعه این مجمتع‌ها توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: در شرایط فعلی انتظار و توقعی از دولت نداریم و تمام نگاهمان به فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف همچون حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مسیر خدمت مطلوب، شایسته و در خورشان به زائر و مجاور امام رضا (ع) بوده است.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های بخش خصوصی در خراسان رضوی تصریح کرد: در خراسان رضوی فعالان بخش خصوصی به عنوان معین‌های حوزه اقتصادی استان معرفی شدند و از ظرفیت‌های ایران خودرو خراسان، واحد‌های فعال در شهرک‌های صنعتی و دیگر مجموعه‌های فعال و خدوم در توسعه عرصه اقتصادی استان بهره‌مند خواهیم شد.


اعطای تسهیلات ۶۶ میلیارد تومانی طرح‌های اشتغال روستایی مشهد


حیدر خوش‌نیت سرپرست فرمانداری مشهد در این مراسم نیز گفت: تسهیلات ۶۶ میلیارد تومانی برای طرح‌های موفق و پرکاربرد اشتغال روستایی مشهد اعطا می‌شود که تاکنون ۳۸ میلیارد تومان به فعالان این طرح‌ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات ویژه‌ای در حوزه اشتغال روستایی اعطا می‌شود افزود: بخش عمده‌ای از معضلات در روستا‌ها و شهر‌های کوچک بوده که موجب مهاجرت آن‌ها علی‌رغم میل باطنی‌شان به مشهد شده است و فرمانداری و استانداری از فعالان این طرح‌ها حمایت ویژه می‌کند، زیرا موجب اشتغال پایدار در این مناطق و عدم مهاجرت ساکنانشان به شهر‌ها شده‌اند.

سرپرست فرمانداری مشهد تصریح کرد: نگاه ویژه دولت در حمایت از طرح‌های توسعه روستایی بوده و برای هر طرح موفق و پرکاربرد اشتغال روستایی مشهد تسهیلات ویژه‌ای اعطا می‌شود و تاکنون ۳۸ میلیارد تومان به فعالان این طرح‌ها پرداخت شده و سهمیه تعریف شده برای روستا‌های مشهد در این حوزه ۶۶ میلیارد تومان است.

انتهای پیام// ز. م
 


تسهیلات ویژه‌ای در حوزه اشتغال روستایی اعطا می‌شود

برچسب ها: راهداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.