مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز گفت: تاکنون ورود ملخ صحرایی به حوزه شهرستان رامهرمز مشاهده نشده است.

سید مهرداد میرسالاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  بیان داشت: خبر‌هایی مبنی بر ورود ملخ صحرایی (دریایی) مهاجر از صحرای آفریقا و عربستان به استان‌های جنوبی کشور اعلام شد که تاکنون ورود ملخ صحرایی به حوزه شهرستان رامهرمز مشاهده نشده است.

وی افزود: با دستور و حمایت وزیر جهادکشاورزی و استاندار خوزستان و برنامه ریزی‌های منسجم و هماهنگ بین مدیریت بحران استانداری، ریاست و معاونت‌های سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، فرمانداران و کلیه اعضای مدیریت بحران شهرستان‌ها و مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها، در این راستا صورت گرفت.

میرسالاری عنوان کرد: در شهرستان رامهرمز نیز اقدامات لازم جهت تشکیل ستاد رد یابی و مبارزه با ملخ صحرایی تحت مدیریت فرماندار محترم صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز گفت: از کشاورزان، دهیاران، شورا‌ها و سایر عزیزان درخواست می‌شود جهت بهبود مدیریت این موضوع، ضمن اطلاع رسانی به سایر همشهرستانی ها، همکاری مستمر جهت بازدید از سطح مزارع، مراتع، جنگل‌ها و باغات با توجه به گستردگی حوزه شهرستان داشته باشند و در صورت مشاهده تجمعی ملخ‌ها در اسرع وقت به جهاد کشاورزی یا مراکز جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی گزارش کنند.

وی در پایان بیان داشت: کشاورزان و تراکتور دارانی که دارای انواع سمپاش‌های پشتی یا موتوری هستند، با سرویس و تنظیم آن ها، آمادگی لازم را جهت همکاری در مبارزه با ورود احتمالی ملخ‌های مهاجر را نیز داشته باشند.

انتهای پیام/م

آمادگی برای مقابله با ملخ صحرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.