به مناسبت دهه فجر و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، جشنواره غذا‌های سنتی و محلی در روستای سمسکنده علیای ساری برگزار شد.

هما اسماعیلی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج روستای سمسکنده علیای ساری در حاشیه جشنواره غذا‌های سنتی و محلی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه انقلاب اسلامی به چهل سالگی رسید، اما برای به ثمر رسیدن و شکوفا شدن این انقلاب خواهران و برادران زیادی جان خود را  فدا کردند و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه ماداران زیادی داغ فرزند دیدند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید افزود: باید در حفظ ماندگاری این انقلاب تلاش و از فرمایشات مقام معظم رهبری نیز پیروی کنیم.

اسماعیلی گفت: با توجه به اینکه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی هم زمان با ایام فاطمیه شد، دهه‌ فجر فاطمی نامیده شده است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران و عضو شورای اسلامی سمسکنده علیا گفت: علاوه بر جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی  مسابقات، ورزشی  شامل تیراندازی با تفنگ  ویژه خواهران، برگزاری مراسم ختم قرآن، دعای ندبه، عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای انقلاب، بانک تکبیر و نور افشانی، حضور پر شور خواهران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بر گزاری مسابقه عکاسی و پخش کلیپ از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) از دیگر برنامه‌های ویژه دهه مبارک فجر امسال است.

اسماعیلی افزود: بازگویی خاطرات انقلاب اسلامی و نقشی که خواهران در کنار برادران در پیروزی داشتند و با رشادت‌ها و از خود گذشتی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند موجب آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان  و نسل‌های آینده با ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌شود.

نجمه خاتون نامدار کارشناس تغذیه نیز در این جشنواره گفت: غذا‌های سنتی که شامل انواع آش، نان محلی، خورشت‌ها، حلوا و شیرینی‌های به صورت مسابقه در جشنواره غذا‌های سنتی و محلی برگزار می‌شود بر اساس ظاهر عطر و طعم و با توجه مقدار نمک، چربی و شکر مصرف شده ارزشیابی و انتخاب می‌شوند.

وی افزود: ترویج  و تهیه غدا‌های سنتی و بومی محلی به جای استفاده از فست فود‌ها از اهداف مهم برگزاری این جشنواه است.

در پایان این جشنواره جوایزی به برگزیدگان اهدا شد.

انتهای پیام/ م

جشنواره‌ای با طعم غذا‌های سنتی در روستای سمسکنده علیای ساری

برچسب ها: دفاع مقدس ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.