رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تفت گفت: پروژه آبیاری کم فشار برای اولین بار در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

بهره بردا‌ی از پروژه آبیاری کم فشار برای اولین بار در تفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد حسین فلاح نژاد رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تفت با اشاره به اینکه پروژه آبیاری کم فشار تاکنون برای ۷۰۰ بهره بردار در ۱۱۰هکتار از باغات انار تفت انجام شده است، گفت: این پروژه با ۱۲ کیلومتر لوله گزاری،۵۰۰ میلیارد و ۶۰۰و۴۰ میلیون ریال هزینه دربردارد.

وی آب رسانی به باغات را ۲۰ لیتر در ثانیه عنوان کرد و افزود: این آب از طریق قنات و چاه کشاورزی تفت تامین می‌شود.

فلاح نژاد   ادامه داد: پروژه آبیاری کم فشار کشاورزی  از تیرماه ۹۶ شروع و در محلات علیا، شوده سفلا، بازار، برالسویه و پاچنار تفت اجرا شد.

رئیس جهاد کشاورزی تفت با بیان اینکه مجموعه‌ای از مجاری لوله‌ای که از کانال یا مخزن آب تغذیه شده و نقش انتقال و توزیع آب با فشار کم تا آبگیر قطعات زراعی را به عهده دارد تصریح کرد: در این روش آب با استفاده از فشار آب موجود یا با ایجاد فشار کم به محل مورد نظر می‌ریزد.

وی گفت: در این روش هیچ نیازی به پمپاژ، استخر و قطره چکان نیست و انرژی اولیه با توجه به اختلاف ارتفاع سطح آب از مبدا تا مزرعه قابل تامین است.

رئیس جهاد کشاورزی تفت ادامه داد: در آبیاری کم فشار از مصرف انرژی‌های اضافه جهت پمپاژ، تعویض قطره چکان‌ها به دلیل گرفتگی و تبخیر آب درون استخر جلوگیری به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ی

پروژه آبیاری کم فشار برای اولین بار در تفت افتتاح می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار