مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از ساماندهی هزار و ۷۴۱ تعاونی فعال در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل امروز در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به ساماندهی هزار و ۷۴۱ تعاونی فعال با ۱۵ هزار نفر اشتغالزایی در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: ما در راستای رسیدگی به شکایت کارگری ۵ هزار پرونده دادخواست کارگری را بررسی کرده ایم که مدت زمان رسیدگی به این پرونده‌ها در هیات حل اختلاف ۱۷ روز است.

وی از صدور ۳۵ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان اردبیل با ۷۰ میلیارد تومان وام کم بهره خبر داد و اظهار کرد: ساختار اقتصادی اردبیل در حوزه‌های کشاورزی با ۳۵ درصد، در حوزه صنعت با ۲۳ درصد و در حوزه خدمات ۴۲ درصد تعریف شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل وضعیت شغلی استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: طبق آخرین سرشماری نرخ بیکاری استان اردبیل ۱۵.۳ درصد اعلام شده است که با این رقم اردبیل جزو استان‌های بیکار کشور محسوب می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه در حال حاضر در اکثر شهر‌های استان مجموعه ورزشی کارگران فعال است بیان کرد: در راستای ساماندهی امور کارگران ستاد‌های مختلفی در بدنه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است.

وی به پرداخت تسهیلات فراگیر و مشاغل روستایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در استان اشاره کرد و گفت: ۱۲۵ میلیارد تومان در بخش مشاغل خانگی روستایی و ۷۵ میلیارد تومان نیز در بخش فراگیر پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یادآور شد: این اعتبار برای ۲ هزار طرح فعال تعاونی در نظر گرفته شده بود که با راه اندازی این تعاونی‌ها امیدواریم سیمای اشتغال استان متحول شود.

رحیمی نرخ ۱۵.۳ درصد بیکاری در استان را زیبنده اردبیل ندانست و گفت: اردبیل محور کشاورزی در کشور محسوب می‌شود که انتظار داریم در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری و مساعدت لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/ح

صدور مجوز مشاغل خانگی در اردبیل

برچسب ها: اشتغال ، تعاونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.