مدیرعامل نیروگاه شهیدسلیمی نکا گفت: با احداث دو واحد گازی ۳۲۴ مگاوات به ظرفیت نیروگاه نکا افزوده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن نعمتی مدیرعامل نیروگاه شهیدسلیمی نکا در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های کشوری و استانی از طرح توسعه بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا خبر داد و گفت: احداث نیروگاه جدید فرآیندی طولانی را می‌طلبد و ایجاد زیرساخت‌های لازم آن حدود ۳۰ درصد هزینه را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: با پیشنهاد و پیگیری‌های بعمل آمده، ما طرح توسعه بلوک سیکل ترکیبی در وزارت نیرو به تصویب رسید و مقرر شد در مرحله اول اجرای این طرح دو واحد گازی جدید ارتقاء یافته نسل V۹۴.۲ که شرکت مپنا آن را به طور کامل بومی سازی کرده، هر یک به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات و با هزینه ۱۶ هزار میلیارد ریال احداث شود.

نعمتی با بیان اینکه با اجرای این طرح، ظرفیت اسمی نیروگاه از ۲۲۱۴ مگاوات  به ۲۵۳۸ مگاوات افزایش می‌یابد، گفت: در حال حاضر کار مطالعاتی آغاز شده و امیدواریم با همکاری همه مجموعه‌های ذیربط این واحد‌ها تا پایان سال آینده آماده راه اندازی شد.  

مدیرعامل نیروگاه شهیدسلیمی نکا میزان تحقق انرژی تعهدی نیروگاه در ۱۰ ماه امسال را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی در واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه تولید شد که از این میزان سهم واحد‌های بخاری ۸۱ در صد بوده است.

وی بهینه سازی مصرف و صرفه جویی در مصارف آب و بخار را از اولویت‌های نیروگاه برشمرد و گفت: نگرش استفاده بهینه از انرژی حاصل از بخار و انرژی الکتریکی و همچنین صرفه جویی در مصارف آب و بخار از سال‌های گذشته در دستور کار نیروگاه قرار گرفت.

نعمتی افزود: برنامه دیگری که در راستای افزایش ظرفیت نیروگاه به جد پیگیر تحقق آن هستیم، راه اندازی ۲ واحد توربین انبساطی هریک با ظرفیت ۹.۴ مگاوات است که از سال‌ها قبل در نیروگاه نصب شد، ولی شرکت سازنده به دلایل فنی تاکنون آن‌ها را راه اندازی و تحویل نداده است.

وی گفت: ما با اتکاء به تخصص و توانمندی همکاران خود به وزارت نیرو قول دادیم که در صورت واگذاری کار به نیروگاه تا تابستان سال آینده حداقل یک واحد را راه اندازی و به شبکه برق کشور متصل نماییم.

انتهای پیام/ م

اضافه شدن ۳۲۴ مگاوات به ظرفیت نیروگاه نکا

برچسب ها: وزارت نیرو ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار