رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی گفت: بازار صنایع دستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افت کرده است.

کاهش ۴۰ درصدی صنایع دستی نسبت به سال گذشته/ صنایع دستی و اشیای قدیمی ضعف برندسازی دارندمحمد عبداللهی رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازار صنایع دستی گفت: بازار صنایع دستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افت کرده است.

وی تصریح کرد: چند سالی است که شاهد حضور گردشگران خارجی زیادی به کشور هستیم، اما عمده این افراد توان مالی بالایی ندارند و به همین دلیل خریداران خوبی برای صنایع دستی کشور نیستند.


بیشتر بخوانید: رفع چالش صنایع دستی با اصلاح زیرساخت ها 


رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی تصریح کرد: باتوجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، صنایع دستی جزو سبد کالای خانوار نیست و این صنایع در بازار شرایط مناسبی ندارند.

عبداللهی با اشاره به میزان ارزآوری صنایع دستی گفت: متأسفانه در سالیان گذشته نتوانستیم در زمینه صادرات و تصاحب بازار رقابت، همپای سایر کشور‌ها پیش برویم.

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی، تصریح کرد: باتوجه به آنکه رویکرد جامعه نسبت به صنایع، منسوجات، سفالگری و میناکاری مناسب است، اما متأسفانه بازار این صنایع، مطلوب نیست.

عبداللهی بیان کرد: دولت با پرداخت تسهیلات و ایجاد بازار صنایع‌دستی می‌تواند از این صنعت حمایت کند چرا که به دلیل تولیدات کم، جایگاه صنایع دستی در بازار نامناسب است و امیدواریم این مهم، به‌زودی محقق شود.

به گفته وی، متأسفانه وضع برندسازی در صنایع دستی ضعیف است و نمی‌توانیم با دیگر کشور‌ها به رقابت بپردازیم.

عبداللهی با اشاره به رکود حاکم در کشور گفت: صنف صنایع دستی و اشیای قدیمی از کاهش فروش نسبی رنج می‌برند.

انتهای پیام/

خروج صنایع دستی از سبدکالای خانوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار