بازیکنان تیم فوتبال ساحلی ایران این روز‌ها حال و روز خوشی ندارند و بی پولی بد جوری امان آن‌ها را بریده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران سال‌های اخیر به یک قدرت در فوتبال ساحلی جهان تبدیل شده است و زمان پخش بازی‌های این تیم در برابر قدرتمند‌ترین تیم‌های جهان کمترین استرس به هواداران فوتبال وارد می‌شود.

اقتدار ایران در فوتبال ساحلی در معتبر‌ترین رقابت‌های جهان مسجل شده است.

ساحلی بازان ایران اولین در جام بین قاره‌ای امارات که مهم‌ترین مسابقات بعد از جام جهانی فوتبال ساحلی محسوب می‌شود، تاکنون سه بار به فینال راه یافته بود که توانست برای دومین بار با هدایت اوکتاویو در سال ۲۰۱۸ به مقام قهرمانی برسد.

ملی پوشان فوتبال ساحلی ایران در سال ۲۰۱۳ نیز با شکست تیم ملی روسیه به قهرمانی در جام بین قاره‌ای رسیدند، ولی ۲ سال قبل با باخت برابر برزیل از رسیدن به این عنوان مهم بازماندند.

دست و دل بازی روی چمن، خساست روی ماسه/ وقتی وزیر ورزش بر حسب شهرت پاداش می‌دهد!

اما وقتی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا یمن را شکست داد کلی ذوق زده شدیم و ویتنام را که بردیم گفتیم عجب تیم قدرتمندی داریم، کم مانده بود بنویسیم شگفتی مسابقات رخ داد و ایران عمان را شکست داد و دستور از وزارت رسید که سر کیسه‌ها را شل کنید تا به افتخار حضورشان در مرحله نیمه نهایی میلیاردی پاداش دهیم.

آن طرف ماجرا هنوز یادمان نرفته، برزیل، روسیه و... قدرت‌های بلا منازع فوتبال ساحلی جهان، یکی یکی مغلوب تکنیک پسران ماسه‌ای ایران شدند و آب از آب تکان نخورد.

اردو‌های سخت برای رسیدن به قله افتخار جهان در فوتبال ساحلی باید سپری شود و خبری از کمپ اسپایر قطر و هتل‌های آنچنانی نیست.

روزی را یادم می‌آید که در یکی از رقابت‌های آسیایی همراه تیم فوتبال ساحلی بودم و هر بار در زمین مسابقه و بیرون از زمین آن‌ها را مقایسه می‌کردم، همانقدر خاکی و بی ریا و بدون ادعا و البته بدون پول بودند.

خبری از غر و لند‌های بی پولی نبود، حتی اوکتاویوی برزیلی نیز فقط اشتیاق داشت و دستش در جیب خودش بود.

اردو‌های تیم فوتبال ساحلی بعد از هر بار انجامش فقط ۱۰۰ هزار تومان حق اردو برای ملی پوشان به همراه دارد و جای شکرش باقی است همان نان خالی را هم می‌شود خورد تا قدرتی برای حضور دوباره در تمرین داشت.

در آمد باشگاهی خیلی از این ملی پوشان که در تمام دنیا برای داشتن شان سر و دست می‌شکنند کمتر از ۸۰ میلیون تومان برای یک سال است، تازه اگر باشگاهی پیدا شود این سقف قرارداد است و کف آن به ۲ میلیون تومان می‌رسد.

دست و دل بازی روی چمن، خساست روی ماسه/ وقتی وزیر ورزش بر حسب شهرت پاداش می‌دهد!

فکر کنید؛ دنیا در مقابل اقتدارشان تعظیم می کند، اما ته دلشان می‌تپد برای گذران زندگی!

عشق به ایران در وجودشان موج می‌زند، مثل چمنی‌ها دودمان فدراسیون را بابت تاخیر در پرداخت‌ها به باد انتقاد نمی‌گیرند، نجابت می‌کنند و حرف نمی‌زنند، فقط گل می زنند و دل مردم را شاد می‌کنند.

شوخی نیست که، زندگی کردن پول می‌خواهد، همه شان فرزند و همسر دارند و زندگی!

پشت سرشان باغیرتی است به نام پریا شهریاری که هر چه به این در و آن در می‌زند کسی گوشش بدهکار نیست.

به لیست افتخارات ملی پوشان فوتبال ساحلی در بازی‌های اخیر دقت کنید:
۱- جام بین قاره‌ای مقام اول
۲- جام جهانی باهاما مقام سوم
۳- جام بین قاره‌ای مقام دوم
و این‌ها را مقایسه کنید با"

ایران ۵ یمن صفر
ایران ۲ ویتنام صفر
ایران صفر عراق صفر
(دور گروهی جام ملت‌های آسیا)

دست و دل بازی روی چمن، خساست روی ماسه/ وقتی وزیر ورزش بر حسب شهرت پاداش می‌دهد!

پاداش ساحلی بازان در ازای (یک قهرمانی در بین قاره‌ای جهان - کسب مقام سوم جام جهانی - عنوان نایب قهرمانی در رقابت‌های بین قاره ای): ۲۵ میلیون تومان برای این همه افتخار که ۱۰ میلیون آن پرداخت شده و ۱۵ میلیون آن در دسترس نمی‌باشد.

پاداش تیم ملی فوتبال بعد از ۳ بازی مقدماتی در جام ملت‌های آسیا و ۲ بازی تا رسیدن به نیمه نهایی و قبل از شکست سنگین از ژاپن: هر ملی پوش مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان!

این خاصیت چمن و ماسه است، به جای این که ماسه این همه پول را در خود جذب کند، این چمن است که پول خوره دارد.

بی انصافی است واقعا! این که وزنه برداری نیست، کشتی نیست، کبدی نیست که تا حرف می‌زنند بگوئید "فوتبال جذابیت‌های خودش را دارد."

این هم فوتبال است با این تفاوت که خون به دل تماشاگران نمی‌کند، ادا اطوار هم ندارد و بعد از هر بازی ساق پایشان مثل موهایشان سیاه است و هیچ نمی گویند.

آقای وزیر ورزش و جوانان وقتی پاداش ۵۰۰ میلیونی می‌دادی، ما هم حق می‌دهیم که فوتبال است و پرطرفدار و باید برای محبوبیت در صندلی وزارت کاری کرد و باید پول داد تا کی روش را ساکت کرد، اما این هم فوتبال است از نوع ساحلی و ما در مملکت عدالت محور زندگی می‌کنیم.

برای حق جلسات ۱ ساعته برخی مشاوران بیش از ۱۰۰ هزارتومان هزینه می‌شود، اما ساحلی بازان ما برای هر اردوی سخت ۱۰۰ هزار تومان می‌گیرند!

معتقدم همه ما از خاکیم و به خاک میرویم هیچکدام هم خزانه دولتی را با خودمان زیر خاک نخواهیم بُرد. تا دیر نشده از این تبعیض چمنی و ماسه‌ای دست بردارید.

فاصله‌ی تیم قهرمان جهان در ۳ رویداد با ۳ مدال به نام فوتبال از رنگ‌های طلا، نقره و برنز ۲۵ میلیون تومان نسیه؟! و برای پیروزی مقابل تیم‌های درجه ۲ و ۳ آسیا ۵۰۰ میلیون تومان؟!

محمد احمدزاده کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در گلایه‌های خود با لحنی دوستانه از وزیر درخواست شان را این گونه مطرح کرده بود: بچه‌های تیم ملی از نظر شغلی بیکار محسوب می‌شوند. لیگ فوتبال ساحلی متاسفانه پویا نیست که منبع درآمدی برای بچه‌ها به حساب بیاید. همه بازیکنان به فکر آینده شغلی خود هستند. چندین بار از مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان درخواست کردیم به فکر یافتن شغل اداری و منبع درآمدی برای قهرمانان ساحلی باز کشور باشند، اما تا الان پیگیری صورت نگرفته است.


بیشتر بخوانید:

چالش هرکول ایران پای ساحلی بازان را وسط کشید!

اردوی ۵ روزه و یک بازی دوستانه برای ملی پوشان فوتبال ساحلی ایران

اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتبال ساحلی


انتهای پیام/

گلایه ساحلی بازان از شرایط نامساعد این رشته ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
کار که دست نادان باشد همین است
آخرین اخبار