همایش صبح شعری با عنوان "نوری تا حرم" امروز با حضور کودکان و نوجوانان گیلانی و قمی در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسفندیار ضیایی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: همایش یک روزه "نوری تا حرم" با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم امروز همزمان با ششمین روز از دهه فجر در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

وی با بیان اینکه این همایش با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم برپا شده است، افزود: یاد و خاطره ۲ شهید جوان، شهید بابک نوری هریس از شهدای مدافع حرم استان گیلان و شهید سید مصطفی موسوی از شهدای جوان مدافع حرم استان قم در این همایش با نقاشی از تمثال این شهدا گرامی داشته شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان اظهار داشت: ۳۰۰ دلنوشته از کودکان و نوجوانان استان‌های گیلان و قم به دبیرخانه کانون ارسال شد که پس از داوری مربیان ۲۲ دلنوشته و اشعار کودکان و نوجوانان به میمنت و گرامیداشت ۲۲ بهمن و ۲۲ شهید مدافع حرم انتخاب و امروز ارائه شد.

ضیایی تصریح کرد: تجدید میثاق با آرمان‌های والای امام و شهدا، چگونگی پاسداشت و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی، تقویت و ترویج ادبیات پایداری و فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت از مهمترین اهداف برگزاری این همایش بوده است.

در این همایش همچنین حسن ندافی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم و همرزم شهید بابک نوری هریس با بیان اینکه ابزار هنر بهترین وسیله برای انتقال ارزش‌های دینی و اسلامی به نسل جوان است، گفت: دشمنان امروزه با همه توان و قوا در تلاشند تا ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی را از مردم به ویژه جوانان دور کنند، بنابراین باید آرمان‌های والای انقلاب به نسل جوان به نحو شایسته منتقل شود.

در پایان همایش صبح شعر" نوری تا حرم" از ۲۲ کودک و نوجوانی که دلنوشته‌های آنان برگزیده شده بود و همچنین از خانواده معزز ۲۲ شهید مدافع حرم گیلانی قدردانی شد.

انتهای پیام/ع

برپایی همایش ادبی "نوری تا حرم" در گلزار شهدای رشت

برچسب ها: شهدا ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.