با حضور مونسان؛

آیین افتتاح همزمان ۵۲۷ پروژه سازمان میراث فرهنگی برگزار شد

در آستانه ۲۲ بهمن، آیین افتتاح همزمان ۵۲۷ پروژه سازمان میراث فرهنگی با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

آیین افتتاح همزمان ۵۲۷ پروژه سازمان میراث فرهنگی برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حاضر در مراسم افتتاح ۵۲۷ پروژه گردشگری که امروز در هتل پرشین پلازا افتتاح شد، علی اصغر مونسان در قالب ارتباط مستقیم با استان‌های مرکزی (۱۴ پروژه)، قزوین (هتل تاکستان، هتل ۴ ستاره بام سان در ۵۰۰۰ متر مربع مجهز به ۱۹۲ اطاق و ایجاد اشتغال ۱۰۰ نفر، مجتمع اقامتی پذیرایی باراجین)، هرمزگان (مجموعه ۱۰ پروژه گردشگری و اقامتی در ۷ شهر استان با سرمایه ۴۵۰ میلیارد ریال در محوطه ۲۰هزار متر مربع و ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر از شهروندان هرمزگانی)، یزد (۴۲ پروژه با ایجاد ۳۴۵ نفر اشتغال)، خراسان شمالی (۲۰ پروژه اقامتی و گردشگری)، کردستان (۴ پروژه گردشگری و ۲ پروژه صندوق حفظ و احیا که موجب اشتغال ۸۵ نفر در استان خواهد شد)، اصفهان (۵۷ پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بالغ بر۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری) و اردبیل (۱۰پروژه میراث فرهنگی و صنایع دستی، ۱۸پروژه گردشگری و یک پروژه مربوط به صندوق احیا) پیام افتتاح پروژه‌ها را با ذکر نام حضرت فاطمه (س) اعلام کرد.

در کل ۵۲۷ پروژه با سرمایه گذاری ۱۶هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید و این پروژه‌ها برای ۵هزار و ۵۶۲نفر شغل ایجاد کرده است.

در این مراسم، مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران نیز از افتتاح ۴۱ پروژه خبر داد و گفت: ۵ هتل،۳ اقامتگاه،۲۳ سفره خانه با ۷۳۷ میلیارد تومان در تهران افتتاح خواهند شد.

مونسان هم گفت: همین الان ۸ میلیارد دلار سرمایه در کل کشور از محل صنعت گردشگری ایجاد شده است که این میزان بیانگر نقش تاثیرگذار صنعت گردشگری در صنعت مقاومتی کشور است.

گفتنی است هتل پرشین پلازا با هزینه ای بالغ بر۱۱۰ میلیارد تومان و ۹۸ اتاق و ۳۰۰ تخت، زمینه ایجاد اشتغال برای ۱۱۰ نفر را فراهم کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار