فرمانده انتظامی بوکان از توقیف بیش از ۱۲ هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ کارآگاه مجید محبعلی فرمانده انتظامی بوکان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، از توقیف ۱۲ هزار و ۲۵۸ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق در این شهرستا خبر داد و اظهار داشت: تیم‌های عملیاتی پلیس در کنترل محور‌های مواصلاتی شهرستان بوکان از دو دستگاه خودروی سواری سمند و پژو ۴۰۵ این تعداد لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق رابه ارزش ۳۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط نمودند.

سرهنگ محبعلی در ادامه گفت: در این راستا دو نفر دستگیر و دو دستگاه خودرو نیز توقیف شده که به همراه پرونده تکمیلی به مراجع قضایی تحویل گردیدند.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

شهرستان بوکان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهرستان پر جمعیت آذربایجان غربی است.

با عنایت به ماده‌ی ۱ قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا مصوب ۱۳۹۲، قاچاق کالا و ارز عبارت است از «هر فعل یا ترک فعلی که موجب نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز گردد و براساس این قانون یا سایر قوانین، قاچاق محسوب و برای آن مجازات تعیین شده باشد، در مبادی ورودی یا هر نقطه از کشور حتی محل عرضه‌ی آن در بازار داخلی کشف شود.»

با توجه به ماده‌ی فوق‌الذکر، قاچاق در صورتی اتفاق می‌افتد که حمل‌ونقل کالا برخلاف محدودیت یا ممنوعیتی باشد که طبق قانون مقرر شده است. (مثلا ورود و صدور اجناس مجاز بدون دادن عوارض گمرکی، قاچاق عوارض گمرکی است.)

انتهای پیام/م

کشف کالای قاچاق در بوکان

برچسب ها: پلیس ، اخبار اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.