وزیران خارجه و نمایندگان چند کشور عربی بعد از دیدار با دیپلمات‌های آمریکا و تروئیکای اروپایی در واشنگتن، بیانیه‌ای مشترک درباره سوریه صادر کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزرای خارجه و نمایندگان مصر، فرانسه، آلمان، اردن، عربستان سعودی، انگلیس و آمریکا بعد از دیدار در واشنگتن، بیانیه مشترکی در خصوص تحولات سوریه منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: «ما وزرای خارجه و نمایندگان مصر، فرانسه، آلمان، اردن، عربستان سعودی، انگلیس و ایالات متحده آمریکا به منظور ادامه فعالیتمان در حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به راه حل سیاسی در خصوص بحران سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز در واشنگتن دیدار کردیم.»

دیپلمات‌های کشورهای عربی و غربی تأکید کردند بحران سوریه راه حل نظامی ندارد: «هیچ راه حل نظامی برای سوریه وجود ندارد و برای راهکار سیاسی جایگزینی وجود ندارد؛ بنابراین، پایان بخشیدن به درگیری‌های سوریه و کاستن از آلام مردم سوریه نیازمند دیپلماسی و اراده سیاسی بین‌المللی است.

در بند پایانی این بیانیه آمده است: «ما بر حمایت خود از تلاش‌های سازمان ملل متحد و نماینده ویژه سازمان ملل برای سوریه تأکید می‌ورزیم. مجوز آشکار دفتر نماینده ویژه سازمان ملل از سوی دبیر کل و شورای امنیت برای حرکت در مسیر این اهدف را یادآور شده و همه طرف‌ها را به تعامل سازنده برای پایان دادن به درگیری‌های سوریه ترغیب می‌کنیم.»

انتهای پیام/ 

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار