مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:برای سال آینده ۴۲۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.

آغاز نشست خبری مدیرعامل منطقه آزاد ماکوبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو پنج شنبه شب در جمع خبنگاران از تدوین سند توسعه برای منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود:هر مجموعه و سازمانی باید سند برنامه داشته باشد که متأسفانه این سازمان در گذشته فاقد برنامه بود.

سلیمانی افزود:در دوره جدید برنامه مدونی تدوین شد که در این برنامه ۳۸۰ عنوان تعریف شده که در توسط سازمان و فرمانداری های منطقه هم انجام می گیرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به بودجه سال آینده اشاره کرد و افزود:بودجه امسال ۲۸۵ میلیارد تومان می‌باشد که تاکنون ۴۶ درصد آن تحقق یافته است.

سلیمانی گفت:با توجه به تدابیر اتخاذی و شبکه جدید تامین مالی برای سال آینده ۴۲۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به قاچاق سوخت افزود: بحرانی به نام قاچاق سوخت در منطقه آزاد ماکو نداریم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو بیان کرد:کار توسعه کار حوصله داری است و تمام تلاش مجموعه مدیریتی این سازمان توسعه متوازن و به روز این منطقه است و برنامه بلند مدتی تعریف شده است.

وی افزود:قرار نیست تمام برنامه‌های توسعه فقط توسط سازمان انجام گیرد و فرمانداران و ادارات شهرستانی هم نقش مهمی دارند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:محور توسعه منطقه گردشگری، آکوتوریسم و طبیعت گردی است و بر همین اساس هدفگذاری سال در حوزه گردشگری ۵۰ هزار می‌باشد و در همین راستا تیم نظارتی و آموزشی تدارک دیده ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در مورد وضعیت پروازی فرودگاه این منطقه اظهار کرد: بعد از قطع همکاری شرکت هواپیمایی مرکز کشور، بالاجبار قرارداد ۲ ماهه با شرکت آتا برای ادامه فعالیت فرودگاه منعقد کردیم و هم‌اکنون نیز با اجاره سه ساله یک هواپیمای جت، دیگر پرواز چارتری نداریم ضمن اینکه برای دریافت مجوز مرز هوایی و پروازهای خارجی در حال رایزنی هستیم و تلاشمان برای سودآور بودن فرودگاه انجام می‌دهیم.

سلیمانی در مورد ادعاهای صورت گرفته در مورد تبدیل مناطق آزاد به محلی برای واردات گفت: از ۱۴۵ میلیارد دلار واردات به کشور مناطق آزاد تنها سهم ۱.۵ میلیاردی دارند با این حال تمام واردات و حتی اجناس بازارچه‌ها کنترل می‌شوند ضمن اینکه از سهمیه ۳۰میلیون دلاری پیش‌بینی شده برای واردات محدود ساکنان منطقه و گردشگران، بخش قابل توجهی خالی است.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.