کمپینی به منظور جمع‌آوری امضای شهروندان ونزوئلایی در مخالفت با مداخله نظامی آمریکا در این کشور از روز گذشته آغاز به کار کرد.

آغاز کمپین جمع آوری امضا شهروندان ونزوئلایی علیه مداخله نظامی آمریکا در کاراکاسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمپین جمع‌آوری امضای شهروندان ونزوئلایی علیه مداخله نظامی آمریکا در این کشور روز گذشته در کاراکاس، پایتخت این کشور آغاز به کار کرد.

از اولین ساعات روز چهارشنبه، حامیان نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا در میدان بولیوار شهر کاراکاس تجمع کرده‌اند. تجمع‌کنندگان اعلام کرده‌اند می‌خواهند با جمع‌آوری امضا پیام محکمی را برای آمریکا ارسال کنند.

این کمپین در حالی آغاز به کار کرده است که روز یکشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در شرایط بحران کنونی ونزوئلا، مداخله نظامی در این کشور همچنان یکی از گزینه‌های واشنگتن است. 

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا با انتقاد از اظهارات همتای آمریکایی خود آن را تلاش برای تصاحب ذخایر نفتی کشورش دانست. همچنین مادورو روز دوشنبه در یک رژه نظامی پیشنهاد جمع‌آوری امضای شهروندان ونزوئلایی علیه مداخله نظامی واشنگتن را مطرح کرد. قرار است این امضا‌ها پس از جمع‌آوری به کاخ سفید فرستاده شود. 

روز گذشته نیز نیرو‌های گارد ملی ونزوئلا و ماموران اداره گمرک و مالیات، ۱۹ قبضه سلاح ارسال شده از آمریکا را درون یک هواپیمای باری در فرودگاه بین‌المللی «آرتورو میچلنا» در شهر والنسیا توقیف کردند.

در ۲۳ ژانویه خوان گوایدو، رئیس مخالفان ونزوئلا در اقدامی غیرقانونی خود را رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور اعلام کرد. این در حالی است که مردم ونزوئلا چند ماه گذشته در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند. آمریکا و چند کشور غربی دیگر بلافاصله پس از این اقدام، اعلام کردند گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار