کلینتون: تصمیم ترامپ در خصوص تعلیق پیمان موشکی با روسیه، هدیه‌ای به پوتین است!

وزیر خارجه اسبق آمریکا از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد با روسیه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا چهارشنبه شب در اظهاراتی با انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد، این اقدام را هدیه‌ای به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دانست.

هیلاری کلینتون در سخنرانی که به میزبانی دانشگاه جرج تاون برگزار شده بود، گفت: خروج از هر پیمانی با روسیه بدون انجام گفتگو، سبب خواهد شد قادر به پیش‌بینی آنچه در منطقه اتفاق خواهد افتاد، نباشیم.

آمریکا، روسیه را متهم به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد (INF) از سال ۲۰۱۴ کرده است. رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا و «میخائیل گورباچف» رهبر اتحاد جماهیر شوروی این معاهده را در سال ۱۹۸۷ به امضا رساندند؛ پیمانی که تولید موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با بُرد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر را ممنوع می‌کند.

پیشتر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن تعهدات خود را تحت پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد به مدت شش ماه به حالت تعلیق درمی‌آورد. به دنبال آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در واکنشی متقابل تعلیق تعهدات مسکو تحت این پیمان را اعلام کرد. روسیه اعلام کرده است در دو سال آینده در نظر دارد موشک‌های میان‌بُرد جدیدی را بسازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار