شب خاطره شهید محمدامین رحمانی، فرمانده گردان ضربت حضرت رسول (ص) کردستان و یکی از شهدای شاخص کُرد با حضور خانواده وی در سنندج برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به همت حوزه هنری استان کردستان مراسم خاطره گویی تحت عنوان شب خاطره شهید محمدامین رحمانی شب گذشته با حضور خانواده معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان، مسئولان ارشد استانی و فرماندهان عالی رتبه نظامی کشوری و استانی در محل سالن مجتمع نور سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد.

در بخش پایانی مراسم از خانواده آن شهید، همسر شهید رحمانی، دو دختر و دیگر فرزندان آن شهید والا مقام کُرد و برادران وی و همچنین از علی کلوندی رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دلیل کتابت کتاب «نقشه‌های خاکی» که حاوی زندگی نامه شهید رحمانی است تقدیر شد.

در ادامه نیز پرتره شهید رحمانی که توسط یکی از هنرمندان سنندجی و با حمایت حوزه هنری کردستان ترسیم شده بود، به خانواده آن شهید تقدیم شد.

گفتنی است شهید محمدامین رحمانی چهارم تیر ماه سال ۱۳۳۱ در روستای کلاته از توابع شهرستان سنندج دیده به جهان گشود و از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به حضور گروه‌های معاند و فریبنده مردم، به عنوان پیشمرگ مسلمان به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و در همان ابتدا با تشکیل گردان ضربت حضرت رسول اکرم (ص) فرماندهی این گردان را برعهده گرفت.

این رزمنده مجاهد سرانجام در ششم تیر ماه ۶۳ در سن ۳۲ سالگی در حالیکه فرزند خردسالش را در آغوش داشت در مقابل درب منزلش ترور شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/م

مراسم شب خاطره شهید محمدامین رحمانی در سنندج

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.