معاون بهبود تولیدات دامی استان ایلام از رشد چشمگیر تولیدات دامی در ۴۰ ساله انقلاب اسلامی خبر داد.

مجتبی شیرخانی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت : در دوران رژیم ستم شاهی تعداد واحد های پرورش گوساله در استان ایلام ۵ واحد بوده اما در دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی به ۵۹۲ واحد در استان رسیده است که نشان از رشد چشم گیر تولیدات دامی در استان بعد انقلاب می باشد.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای مرغ داری گوشتی قبل از انقلاب ۳ واحد بوده و به ۳۹۱ واحد رسیده است گفت : تعداد واحد پرورش گاو شیری قبل از انقلاب یک واحد بود که الان به ۲۹۰ واحد رسیده است و میزان تولید شیر خام در سال ۵۷ در استان ۱۰ هزار تن بوده که اکنون به ۹۱ هزارو ۵۰۰ تن رسیده است.

شیرخانی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تولید گوشت قرمز در استان ایلام ۷هزار تن بوده و این رقم به ۲۷هزار تن رسیده گفت : تولید گوشت مرغ در استان ایلام سال ۵۷ فقط ۱۰۰ تن بوده که امروز افزون بر ۵۱هزارو ۵۰۰تن در استان تولید می شود.

شیرخانی در ادامه ضریب مکانیزاسیون استان ایلام در سال ۵۷ را یک ۰.۰١ اسب بخار عنوان کرد افزود: امروز این رقم به ١/١٧ اسب بخار در هکتار رسیده است.

انتهای پیام/با

افزایش تولیدات دامی در دوران انقلاب اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.