استاندار اردبیل گفت: توسعه ورزش همگانی بصورت زیربنایی می‌تواند موجب تقویت ورزش‌های قهرمانی در استان شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای عالی ورزش همگانی استان که با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به این که ورزش نقش اساسی در سلامت و شادابی و تندرستی مردم دارد کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان برای تحرک بیشتر به ورزش روی آورده اند و باید این فرهنگ به خانواده‌ها هم نفوذ پیدا کند.

وی افزود:احیای ورزش صبحگاهی و پیاده روی با خانواده در استان کار مناسبی برای تندرستی و مبارزه با فشارخون و دیابت است که امیدواریم در سایر بخش‌ها نیز عمومیت پیدا کند.

استاندار اردبیل  افزود: باید ورزش را در محلات استان بین جوانان و فرزندان خود با احیای میادین خاکی و تجهیز امکانات که نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند است توسعه دهیم.

بهنام جو گفت: توسعه ورزش همگانی اعم از کوهنوردی و دوچرخه سواری باید جز برنامه‌ها باشد البته در این زمینه اقدامات خوبی انجام یافته و انتظار داریم ورزش همگانی در استان فراگیر شود.

وی تصریح کرد: اینکه سرانه ورزش در استان ۴۶ سانتیمتر مربع است با برنامه ریزی مناسب می‌توانیم این میزان را افزایش دهیم با توجه به ظرفیتی که این استان در ورزش دارد نیاز است زیرساخت‌ها و برنامه‌های ورزشی در استان مدنظر قرار گیرد.

رییس شورای عالی ورزش‌های همگانی استان اردبیل بیان کرد: با مشوق‌های خوب و مناسب می‌توان اقشار مختلف مردم را به سمت شادابی و ورزش سوق داد که این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و همکاری مردم و مسوولان با همدیگر است.

بهنام جو از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست جهت تشویق مردم به ورزش به جای کارت هدیه و سایر اقلام از لوازم و البسه ورزشی استفاده کنند.

وی افزایش خانه ورزش روستایی و مکان‌های ورزشی محلات را جز برنامه‌ها بر شمرد و افزود: طبق آمار ورزش و جوانان ۳۰ درصد مردم در اردبیل زیرپوشش برنامه‌های ورزشی قرار گرفته‌اند و باید با هماهنگی‌های لازم این میزان افزایش یابد.

استاندار اردبیل افزود:الگو‌های رفتاری و روش‌های زندگی تغییر یافته تنها راه مقابله با بیماری‌ها ورزش و روی آوری به بحث تحرک و نشاط اجتماعی است.

در پایان مراسم از طرح "یک جوان یک نهال اردبیل شهر پایدار" رونمایی شد.

انتهای پیام/ح

سرانه ورزش در استان ۴۶ سانتیمتر مربع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.