مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: استان اردبیل در توسعه شبکه ارتباطی روستایی رتبه سوم کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اشاره به این مطلب که عملکرد استان در کشور در حوزه روستایی قابل توجه بوده است اظهار کرد: استان اردبیل در توسعه شبکه ارتباطی روستایی جایگاه سوم در کشور را دارد.

وی در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح این مجموعه در استان نیز افزود: در دو سال گذشته پروژه‌های ارتباطی به ارزش ۳۷۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسیده است و پروژه‌هایی به ارزش ۹۰ میلیارد تومان نیز آماده بهره برداری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به این مطلب که علاوه بر مناطق شهری، یکی از وظایف این اداره کل توجه به توسعه ارتباطی مناطق روستایی است، گفت: از ۱۶۰۰ روستای دارای سکنه استان، ۸۳۰ روستا دارای اینترنت پرسرعت روستایی می‌باشند که تا این تعداد تا پایان خردادماه ۹۸ به رقم ۱۳۶۰ روستا خواهد رسید.

رزمی با بیان این مطلب که در سال‌های اخیر، تلاش‌های زیادی در زمینه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی صورت گرفته است، افزود: با توجه ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان اردبیل امروز تمام ۲۶ شهر استان از پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه توسعه فاوا در استان اردبیل رشد چشمگیری داشته است ادامه داد: در حال حاضر در ۱۰۰ درصد مناطق استان امکان استفاده از تلفن ثابت میسر است.

انتهای پیام/ح

۲۶ شهر اردبیل تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه قرار دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.