مدیرکل زندان‌های قم از آزادی ۴۰ زندانی با مساعدت اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت دهه فجر خبر داد.

آزادی ۴۰ زندانی قمی به مناسبت دهه فجربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام  تهامی، مدیرکل زندان‌های قم گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته هر زندانی که در زمینه دیه واجدالشرایط بود زمینه آزادی‌اش را فراهم کردیم، ۴۰ زندانی با مساعدت اوقاف و امورخیریه  قم به مناسبت دهه فجر از زندان آزاد می‌شوند،در زمان طاغوت نگاه به زندان به صورت تربیتی نبود و برخورد از نوع دیگری بود، اما امروز شاهد این هستیم که نگاه فرهنگی و اخلاقی در رأس کار زندان‌های کشور قرار دارد.

وی افزود: سلامت زندانیان مورد تاکید است و در این زمینه هر ماه از آن‌ها تست سلامت می‌گیریم. ایجاد کارگاه اشتغال و توسعه فضای زندان و افزایش سرانه نگهداری زندانیان و راه‌اندازی کامل نظارت الکترونیکی از جمله برنامه‌هایی است که مورد توجه است.

حجت الاسلام تهامی ادامه داد: امکان سوادآموزی و ارتقای تحصیلات در تمامی زندان‌های کشور وجود دارد و همه می‌توانند از این امکانات بهره ببرند.

مدیرکل زندان‌های قم با بیان اینکه امروز آمار زندانیان نسبت به جمعیت استان پایین است و بیشتر جرائم زندانیان در سال‌های حمل و فروش مواد مخدر بوده است، افزود: درباره زندانیان مهریه نیز آمار کمی داریم و ستاد دیه و سایر نهاد‌های در آزادسازی زندانیان مهریه نقش دارند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف دینی و اخلاقی در زندان‌های استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در تمامی زندان‌های استان کلاس‌های نماز، احکام، قرآن و معرفت دینی برگزار می‌شود که با استقبال خوب زندانیان نیز همراه است.

انتهای پیام/ ش

آزادی زندانیان قم با مشارکت اوقاف استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار