تشکیلات خودگردان فلسطین کنفرانس مربوط به "امنیت خاورمیانه" را که آمریکا آن را در پایتخت لهستان برگزار می کند، محکوم کرد.

محکومیت کنفرانس امنیتی ورشو از سوی فلسطینبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه کنفرانس مربوط به "امنیت خاورمیانه" را که آمریکا آن را در ورشو، پایتخت لهستان برگزار می کند، محکوم کرد.

بر این اساس، تشکیلات خودگردان فلسطین این نشست را که برای هفته آینده پیش بینی شده است، "توطئه آمریکایی" توصیف کرد. این کنفرانس قرار است 13 و 14 فوریه در ورشو با حضور وزیران کشورهای مختلف برای بحث و گفتگو درباره مسائل مربوط به امنیت خاورمیانه برگزار شود.

فلسطینی ها در حالی به این کنفرانس دعوت نشده اند که بعد از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دسامبر سال 2017 برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، از هرگونه گفتگو با آمریکا امتناع می کنند. در میان کسانی که انتظار می رود در این کنفرانس شرکت کنند، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین جرارد کوشنر و جیسون گرینبالت، مشاوران نزدیک ترامپ به چشم می خورند.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد این کنفرانس درچارچوب "توطئه آمریکا" جای می گیرد "که هدف آن سوق دادن شرکت کنندگان به تصویب دیدگاه های آمریکا به ویژه درباره مسئله فلسطین است".

این بیانیه هشدار داد دولت فلسطین کلیه نتایج این کنفرانس را نادیده خواهد گرفت. به اعتقاد فلسطینی ها، شرق بیت المقدس که اسرائیل آن را اشغال و به خاک خود الحاق کرده است، باید پایتخت کشور مستقل فلسطینی باشد. به گفته آنها، آمریکا به علت مواضع صهیونیستی خود دیگر نمی تواند میانجیگر اصلی در روند صلح اسرائیل و فلسطینی ها باشد.

دولت ترامپ بارها ارائه طرح صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها را به تعویق انداخته و به قصد خود برای اعلام آن تاکید کرده است. ترامپ در جریان سخنرانی سالانه خود در روز سه شنبه از انتقال سفارت آمریکا به قدس استقبال کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار