کانال مالی اتحادیه اروپا مربوط به گذشته و برجام است / ایرانی‌ها اجازه مذاکره درباره آینده را نمی دهندرئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کانال مالی اتحادیه اروپا تنها درباره گذشته و جبران خلأ اجرای برجام است و آن‌ها اجازه صحبت درباره FATF را ندارد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس   در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به بیانیه اتحادیه اروپا که اجرای SPV را منوط به اجرای SATF از سوی ایران کرده است گفت: در این بیانیه اجرای ساز و کار مالی اتحادیه اروپا منوط به FATF نشده، اما اروپایی‌ها تلاش کرده‌اند تا باب مذاکره را با ایرانی‌ها باز بگذارند و این جزو اشتباهات آن‌ها است.

وی تصریح کرد: کانال مالی تعریف شده اروپایی‌ مربوط به گذشته و برجام است و ایرانی ها هیچگاه اجازه نمی دهند که این موضوع مربوط به آینده و اجرای FATF یا مسائل دیگری شود.

فلاحت‌پیشه تأکید کرد: کانال مالی اتحادیه اروپا و روند اجرای آن در رابطه با رفع خلأهای برجام از نظر اقتصادی بوده و ما حتما این موضوع را در مجلس بررسی می‌کنیم و امیدواریم وزارت امور خارجه طی گزارشی از روند اجرای این کانال مالی در رفع خلأهای اقتصادی برجام به ما گزارشی را ارائه کند و ما هم بر اساس آن گزارشی را به صحن علنی مجلس تقدیم می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سایر موارد به ویژه مسائلی مانند FATF برای ما قابل بحث نیست گفت: جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی به وزاری خارجی انگلیس و فرانسه اعلام کرده که وزارت امور خارجه کشورمان مجوزی برای مذاکره درباره مسائل غیر هسته‌ای نداشته و ندارد.

وی تصریح کرد: برجام هم یک برنامه جامع بود که روند اجرای آن کاملا مشخص است و بیانیه اتحادیه اروپا درباره کانال مالی بیشتر برای بازگذاشتن باب مذاکره با آمریکا اما مهمترین آن این است که این کانال مالی اتحادیه اروپا تا چه حد بتواند خلأهای برجام را در زمینه اقتصادی حل کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
خوب شد خود اروپاییها ارتباط کانال مالی باتصویب پالرمو را مطرح کردند .......
آخرین اخبار