رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا، امروز (شنبه) پیگیری می‌شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت های فوتبال باشگاهی در اروپا، امروز (شنبه) پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

لیگ برتر انگلیس

فولام - منچستریونایتد (ساعت ۱۶)

تیم اوج گرفته اوله گونار سولسشر پیش از دیدارهای بسیار حساس و سخت چند روز آینده، امروز به مصاف فولام می رود. شیاطین سرخ پس از دیدار امروز سه دیدار بسیار سخت و مهم پشت سر هم دارند. آنها ابتدا سه شنبه همین هفته در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف پاری سن ژرمن می رود. سپس از جام حذفی انگلیس چلسی را پیش رو دارند و پس از آن در لیگ برتر مقابل لیورپول قرار می گیرند. سه مسابقه ای که عیار تیم سولسشر را کاملا مشخص می کند. هر چند سولسشیر پیش از این با پیروزی در مقابل تیم های قدرتمند تاتنهام و آرسنال خودش را ثابت کرده اما این دیدارها بسیار سخت تر هستند.

مسابقه امروز یازدهمین دیداری است که سولسشر روی نیمکت یونایتد می‌نشیند. او در ۱۰ بازی قبلی ۹ پیروزی و یک تساوی کسب کرده است که آماری فوق العاده محسوب می‌شود. البته سولسشر با این آمار فوق العاده فقط توانسته یک پله تیمش را بالا بیاورد و از رده ششم به پنجم برساند.

لیورپول - بورنموث (ساعت ۱۸:۳۰)

در ادامه دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ جزیره ، تیم لیورپول میزبان بورنموث است. شاگردان کلوپ  این روزها از روزهای اوج خود فاصله گرفتند و هوادارانشان دوباره نگران شدند که طلسم قهرمان نشدن چندین چند ساله آنها امسال هم ادامه پیدا کند. لیورپول تا چند هفته قبل فاصله خوبی با منچسترسیتی رده دومی در جدول به وجود آورده بود اما شکست در بازی رودررو مقابل سیتیزن ها و سپس دو تساوی (پس از دو برد سخت مقابل برایتون و کریستال پالاس) فاصله این دو تیم را کم کرد. منچسترسیتی با پیروزی در بازی این هفته خود توانست موقتا صدرجدول را از لیورپول بگیرد اما سرخپوشان مرسی ساید برای بازگشت به صدر و حفظ فاصله سه امتیازی خود با سیتی باید این بازی را ببرند.

لیورپول هفته گذشته در جریان تساوی مقابل وست هم بازی بسیار ضعیفی را به نمایش گذاشت و با تیم همیشگی کلوپ فاصل بسیاری داشت. کلوپ باید از همین مسابقه تیمش را دوباره به اوج بازگرداند زیرا پس از بازی امروز دو مسابقه بسیار حساس پیش رو دارند که ممکن است سرنوشت کل فصل آنها را دگرگون کند. آنها ابتدا سه شنبه در لیگ قهرمانان به مصاف بایرن مونیخ می روند و سپس مهمان منچستریونایتد در لیگ جزیره خواهند بود.

هادرزفیلد - آرسنال (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

کریستال پالاس - وست هم (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

ساوتهمپتون - کاردیف سیتی (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

واتفورد - اورتون (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

برایتون - برنلی (ساعت ۲۱)

لالیگای اسپانیا

اتلتیکو مادرید - رئال مادرید (ساعت ۱۸:۴۵)

حساس ترین مسابقه هفته بیست و سوم لالیگا، دربی شهر مادرید است که در ورزشگاه واندامتروپولیتانو برگزار می شود. دو تیم در جدول نیز فاصله نزدیکی با هم دارند و رئال مادرید در صورت پیروزی در بازی امشب می تواند جای شاگردان سیمئونه را در رتبه دوم بگیرد. سولاری در مقطع مهمی از فصل قرار دارد و این یک ماه، بسیار تعیین کننده برای رئال مادرید و ادامه حضورش روی نیمکت این تیم است.  آنها هفته گذشته در دیدار رفت جام حذفی به مصاف بارسا رفتند که توانستند در نیوکمپ به تساوی یک بر یک دست یابند، حال امروز دربی مادرید را برگزار می کنند و سپس در لیگ قهرمانان به مصاف آزاکس می روند. دیدار برگشت کوپا دل ری و یک ال کلاسیکوی دیگر مقابل بارسا در لالیگا و همچنین دیدار برگشت مقابل آژاکس همگی در طی همین یک ماه است که رئال پیش رو دارد.

اتلتیکو مادرید نیز با توجه به اختلاف شش امتیازی اش با بارسلونای صدرنشین ، امید زیادی به قهرمانی ندارد. از طرفی با توجه به اینکه در جام حذفی از دور رقابتها کنار رفتند برنامه شان به فشردگی رئال مادرید نیست و می توانند رتبه دوم را برای خود تا پایان فصل حفظ کنند.

چهار دیدار رقبلی این دو تیم در لالیگا با تساوی به پایان رسیده است.

ختافه - سلتاویگو (ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه)

اسپانیول - رایووایکانو (ساعت ۲۱)

خیرونا - هوئسکا (ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه)

سری آ. ایتالیا

فیورنتینا - ناپولی (ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه)

 ناپولی رده دومی در هفته بیست و سوم سری آ در فلورانس مهمان فیورنتینای رده نهمی است. شاگردان آنچلوتی با یوونتوس صدرنشین ۹ امتیاز اختلاف و با اینتر رده سومی ۱۱ امتیاز اختلاف دارند و تقریبا رتبه دومی آنها تضمین شده است. اتفاق خبرساز این روزها در تیم ناپولی، شرکت نکردن سرخود مارک همشیک در تمرینات تیم ناپولی است. کاپیتان و اسطوره ناپولی ها پس از ۱۲ سال حضور در ناپل خواهان خروج از این باشگاه است و می خواهد به تیم دالیان چین بپیوندد اما باشگاه ناپولی به دلیل عدم توافق با طرف چینی بر سر نحوه پرداخت مبلغ فسخ قرارداد، این انتقال را متوقف کرده است و باعث شد کاپیتان اسلواک پارتنوپی، در اعتراض به این کار در تمرینات ناپولی شرکت نکرد.

ناپولی ها که بعد از مارادونا ، بازیکنی به محبوبیت و وفاداری همشیک در ترکیب خود نداشتند، انتظار چنین رفتاری را از کاپیتان خود نداشته و باید دید در پایان او در این تیم می ماند یا به چین می رود.

پارما - اینتر (ساعت ۲۳)

اسپالتی که این روزها جایگاهش را روی نیمکت اینتر لرزان تر از همیشه می بیند، امشب باید تمام تلاش را بکند تا تیمش در ورزشگاه انیو تاردینی شهر پارما سربلند بیرون آید و از بحران خارج شود. نراتزوری چهار دیدار پیاپی است که رنگ پیروزی را ندیده و شکست هفته گذشته مقابل بولونیا که چهار ماه هیچ تیمی را نبرده بود، اوضاع را برای اسپالتی وخیم تر کرد.

خبر خوش برای هواداران اینتر ، بازگشت کیتا بالده از کمند مصدومیت است و این بازیکن در لیست تیمش برای بازی امشب قرار گرفته است.

بوندس لیگای آلمان

دورتموند - هوفنهایم (ساعت ۱۸)

صدرنشین رقابتهای بوندس لیگا که با اختلاف هفت امتیازی با تعقیب کنندگانش (مونشن گلادباخ و بایرن مونیخ) در رتبه نخست قرار دارد، امشب میزبان هوفنهایم خواهد بود. لوسین فاوره که این روزها با بحران مصدومیت در تیمش روبرو شده است ، چهارشنیه شب نیز در دیداری حساس در لیگ قهرمانان باید به مصاف تاتنهام بروند. اما مهمترین و جدیدترین مصدوم زنبورها، مارکو رویس است که با مصدومیتش هواداران این تیم را نگران کرد.

مارکو رویس، کاپیتان تیم بورسیا دورتموند در دیدار تیمش برابر وردربرمن در جام حذفی آلمان که در نهایت منجر به حذف زنبورها نیز شد آسیب دیده بود و طبق گفته میشائیل زورک، مدیر ورزشی باشگاه دورتموند، این بازیکن به دلیل مصدومیت عضلانی، قادر نخواهد بود در دو دیدار حساس این هفته تیمش بازی کند.

به این ترتیب رویس دیدار روز شنبه تیمش در بوندسلیگا در برابر هوفنهایم و بازی اواسط هفته مقابل تاتنهام در لیگ قهرمانان را به دلیل مصدومیت از دست خواهد داد.

مارکو رویس با به ثمر رساندن ۱۷ گل و ارسال ۱۱ پاس گل در فصل جاری، نقش مهمی در نتایج درخشان دورتموند ایفا کرده بود و غیبت او در آستانه دیدار حساس در لیگ قهرمانان برابر تاتنهام، ضربه بزرگی به پیکره تیم لوسین فاوره خواهد بود.

در حال تکمیل

بایرن مونیخ - شالکه (ساعت ۲۱)

بایرن مونیخ در ادامه رقابتهای هفته بیست و یکم بوندس لیگا میزبان شالکه خواهد بود. باوارایی ها در حال حاضر در رتبه سوم قرار دارند؛ جایگاهی با آن کاملا غریبه اند. شاگردان نیکو کواچ آخرین بازی خود را در بوندس لیگا با نتیجه سه بر یک به بایر لورکوزن واگذار کردند و با تحمل چهارمین باخت فصلشان ، جایگاه دوم را هم از دست دادند و در این مسابقه محکوم به پیروزی اند.

مانوئل نویر و آرین روبن از جمله ستاره هایی هستند که بازی امشب بایرن را به دلیل مصدومیت از دست داده اند.

مونشن گلادباخ - هرتابرلین (ساعت ۱۸)

فرایبورگ - ولفسبورگ (ساعت ۱۸)

هانوفر - نورنبرگ (ساعت ۱۸)

لایپزیش - اینتراخت فرانکفورت (ساعت ۱۸)

لوشامپیونه فرانسه

پاری سن ژرمن - بوردو (ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه)

آمیان - کان (ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه)

استراسبورگ - آنژه (ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه)


بیشتر بخوانید:

منچسترسیتی ۳ - آرسنال ۱/ آگوئرو توپچی‌ها را به توپ بست

لسترسیتی ۰ - منچستریونایتد ۱/ بازگشت به مسیر پیروزی در خانه روباه‌ها

پیروزی پرگل چلسی با باز شدن پای هیگواین به گلزنی/ تساوی برایتون در غیاب جهانبخش


انتهای پیام/

پیش بازی فوتبال اروپا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار