ایستگاه آتش‌نشانی شهرک سعدی شیراز با حضور مسئولان شهرداری و نمایندگان مردم در شورای شهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز گفت: با هدف ارتقاء سطح ایمنی شهر و شهروندان در سال آینده، ۲ ایستگاه آتش نشانی واقع در بولوار حسینی الهاشمی و گویم در غرب شیراز افتتاح خواهد شد.

اسکندرپور با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه آتش نشانی تا رسیدن به استاندارد‌ها فاصله دارد، افزود: ایجاد یک ایستگاه آتش نشانی مجهز با توجه به نرخ بالای خرید تجهیزات و تملک زمین حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز هم با بیان اینکه احداث ایستگاه ۲۱ آتش نشانی شهرک سعدی ضروری بود، ادامه داد: با توجه به قرار گیری این ایستگاه در ابتدای محور شیراز – خرامه شاهد امداد رسانی هر چه سریعتر به تصادفات جاده‌ای و حفظ هر چه بیشتر جان شهروندان خواهیم بود.

ابراهیم صبوری با اشاره به لزوم تسهیل دسترسی شهروندان به آرامستان بهشت احمدی خواستار بازگشایی محور دروازه قرآن – سعدی و بهبود وضعیت تونل سعدی شد.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز اظهار داشت: این ایستگاه با رعایت استاندارد‌ها و امکانات لازم در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر ایجاد شده است.

محمدحسن پور با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری به دنبال ایجاد تحول جدی در حوزه خدمات شهری علی الخصوص ایمنی و اتش نشانی است، افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در ۵ سال آتی باید ۱۷ ایستگاه دیگر به مجموعه آتش نشانی اضافه شود و برخی از ایستگاه‌های قدیمی نیز تجدید بنا شوند.

وی با بیان اینکه سال آینده دو ایستگاه آتش نشانی واقع در حسینی الهاشمی و گویم افتتاح می‌شود، بیان کرد: همچنین طراحی ایستگاه آتش نشانی بلوار مدرس به اتمام رسیده است و در سال آتی کلنگ آن به زمین زده خواهد شد.

حسن پور با تاکید بر لزوم ارتقا و به روز رسانی تجهیزات ایستگاه‌ها افزود: بالا رفتن ناگهانی نرخ ارز و تحریم‌ها روند ساخت تجهیزات را با مشکل روبرو می‌کند به عنوان مثال قیمت بالابر طی چند ماه از ۴ میلیارد به ۲۴ میلیارد رسیده است.

وی، آگاهی، اطلاع رسانی و آموزش به شهروندان را پیش زمینه کاهش تعداد حوادث دانست و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۰ هزار عملیات امداد، نجات و اطفا حریق در سطح شیراز توسط مجموعه آتش نشانی انجام شده است و این میزان با آموزش چهر به چهره، برگزاری دوره‌های آموزشی، فرهنگسازی و ... در ۶ ماهه دوم بیش از ۵۰ درصد بسیار کاهش یافته است.

محمدهادی قانع رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز در این آیین بیان کرد: احداث ایستگاه آتش نشانی شهرک سعدی به علت تراکم بالای جمعیتی منطقه، بافت فرسوده، تصادفات جاده شیراز – خرامه ضروری بود و هم اکنون با افتتاح این ایستگاه، آتش نشانان در کمتر از ۳ دقیقه می‌توانند به محل حادثه برسند.

قانع اضافه کرد: سال آینده انقلابی در تجدید بنای ایستگاه‌های آتش نشانی قدیمی خواهیم داشت و پنج ایستگاه قدیمی تجدید بنا می‌شوند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اعلام خبر برگزاری جشنواره «شهر ایمن» افزود: به منظور فرهنگسازی و آموزش شهروندان و در راستای تحقق شعار «شیراز، شهر ایمن» اقدام به برگزاری این جشنواره کرده ایم و اختتامیه آن در اسفندماه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/م

بهره برداری از یک ایستگاه آتش نشانی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار