مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت:در ۱۰ ماه گذشته پرونده‌های مختومه نسبت به وارده ۱۰۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،اشرفی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته سه هزار و ۷۲۸ فقره پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شد، گفت: در این مدت پرونده‌های مختومه نسبت به وارده ۱۰۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشت.

وی افزود: متخلفان این پرونده‌ها به پرداخت بیش از ۲۸۵ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

اشرفی گفت: تعزیرات حکومتی بر اساس قوانین و مقررات در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز رسیدگی می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: در حوزه کالا و خدمات تعداد یک هزار و ۳۷۲ فقره پرونده رسیدگی و متخلفان به هفت میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی عمده تخلفات مرتبط با این پرونده‌ها را درج نکردن قیمت، گرانفروشی، ارائه ندادن فاکتور خرید و تقلب اعلام کرد.

اشرفی اظهار کرد: در بخش بهداشت دارو و درمان نیز به ۲۷۳ فقره گزارش تخلفاتی از قبیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، عرضه و تحویل کالای غیر بهداشتی، رعایت نکردن مقررات بهداشت محیطی، عرضه و فروش مواد خوردنی فاقد مجوز رسیدگی و پرداخت ۶۵۸ میلیون ریال جزای نقدی صادر شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی یادآور شد: شعب تعزیرات حکومتی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز نیز در ۱۰ ماه سال جاری ۲ هزار و ۳۲ فقره پرونده صادر کرد که قاچاقچیان علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۲۷۸ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.  

وی تصریح کرد: در این گزارشات اقلامی همچون البسه، سوخت، پارچه، سیگار و برنج بیشترین نوع کالای قاچاق را شامل می‌شوند.

اشرفی بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۶ شعبه تعزیرات حکومتی در سراسر استان کار رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز را بر عهده دارند و شعبه مستقر در مرکز استان بیشترین تعداد پرونده رسیدگی شده را به خود اختصاص داده است.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.