مدیرکل کمیته امداد و امام خمینی (ره) گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات از سوی مردم لرستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد و امام خمینی (ره) ضمن گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: در باب زکات قرآن برای مجاهدت در راه حق جایگاه ویژه‌ای قائل شده و این در حالی است که مقام معظم رهبری نیز بر موضوع زکات توجه ویژه داشته‌اند.

وی افزود: تمام برنامه‌ریزی ما باید برای احیاء زکات به سمت ایجاد یک نهضت باشد و باید این موضوع را مردمی و اجتماعی کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان لرستان بیان داشت: شورای زکات در سطح استان با ۴ کمیته ایجاد شده و نسبت به برنامه پیش‌بینی شده جلوتر هستیم.

به گفته وی در ۱۰ ماهه امسال ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در لرستان پرداخت شده است.

محمدی فارسانی شفافیت در بحث زکات را موضوع مهمی دانست و گفت: شفافیت در زکات موجب اعتماد مردم به شورای زکات می‌شود، لذا در نیمه دوم اسفند تمام فعالیت‌ها در باب جمع‌آوری و هزینه زکات به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در بحث توزیع زکات آنچه عرف بوده این است که ۶۰ درصد برای محرومین و نیازمندان و ۴۰ درصد برای طرح های عام المنفعه باشد که در لرستان این میزان ۷۱ درصد برای نیازمندان و محرومین و ۲۹ درصد در طرح ها هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان از ساخت اپلیکیشن محاسبه زکات برای شهروندان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با توجه به باران رحمت الهی امسال، انتظار می‌رود در سال آینده در بحث زکات به لحاظ کمی و کیفی اقدامات بهتری صورت گیرد.

انتهای پیام/م

پرداخت ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات توسط مردم لرستان

برچسب ها: کمیته امداد ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.