استاندار تهران گفت: سن امید به زندگی از ۵۶ سال به ۷۷ سال رسیده است.

دستاوردهای انقلاب اسلامی؛ از افزایش سن امید به زندگی تا بهبود شاخص‌های بین‌المللی علمیانوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران در گفت‌وگو  با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درباره مشارکت سیاسی مردم قبل و بعد از انقلاب گفت: اکنون ۴۰ سال از پیروزی مردمی‌ترین انقلاب دنیا می‌گذرد و در این چهل سال علی‌رغم توطئه‌های استکبار ما توانستیم روز به روز در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل آموزشی، علمی، عدالت، رفاه اجتماعی، توسعه نیروی انسانی و بهداشت سلامت تحولات خوبی را در کشورمان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه مشارکت سیاسی یکی از ارکان انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: مردم ایران با مشارکت در انتخابات مختلف در تعیین سرنوشت خود و کشور موثر بودند. اگر انتخابات ایران را نسبت به همه انتخابات دنیا بررسی کنیم، می‌بینیم که میزان مشارکت مردم در جمهوری اسلامی ایران درصد بالایی را نسبت به کشور‌های دیگر که ادعای آزادی دارند است.

محسنی‌بندپی در ادامه گفت:  ما تقریبا یک سال در میان انتخابات بزرگی اعم از انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و  انتخابات خبرگان رهبری داریم. مردم در ایجاد اسلامیت و جمهوریت مشارکت فعال و همه جانبه داشته و همین امر باعث شده که بسیاری از تصمیمات بر اساس خواسته‌ها و نیازمندی‌های مردم و در ابعاد مختلف تعیین و تکلیف شود، مشارکت سیاسی نشان دهنده سرمایه اجتماعی بوده است. همچنین باید گفت که مردم پشتوانه این انقلاب و نظام این حکومت هستند.

استاندار تهران درباره دستاورد‌های انقلاب اسلامی گفت: به استناد شاخص‌های بین المللی و دستگاه‌هایی که گزارشات جهانی را رصد می‌کنند، ما در بعد آموزشی و علمی شاهد اقدامات خوبی  بوده‌ایم. ما تقریبا ۱۶۰ هزار دانشجو در سال ۵۷ داشته‌ایم که اکنون تعداد دانشجویان بالغ بر ۴ میلیون نفر رسیده است؛ ما در تولید علم سرآمد کشور‌ها هستیم و در زمینه شاخص‌هایی نظیر اکتشافات، پرتاب ماهواره به فضا، ناوبری رتبه دوم را برخوردار بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه سلامت مهمترین شاخص امید به زندگی در  آحاد جامعه است، گفت: ما در ابتدای پیروزی انقلاب حدود ۵۶ سال امید به زندگی داشتیم اما اکنون سن امید به زندگی به ۷۷ سال رسیده است، این یک دستاورد بسیار ارزشمند است. همچنین کاهش چشمگیر مرگ و میر کودک زیر یک سال و مادران باردار داشته‌ایم. به‌علاوه در زمینه زیرساختی و اقتصاد رتبه بالایی در رنکینگ دنیا داریم. اکنون صندوق بین المللی اعلام کرده، ایران  در زمینه حوزه‌های زیر ساختی از رتبه ۱۸، به رتبه ۱۵ در سال ۲۰۲۰ ارتقا پیدا می‌کند.

استاندار تهران با بیان اینکه ایران در زمینه عدالت و رفاه اجتماعی اقدامات خوبی را داشته است، گفت: در زمینه بیمه سلامت همگانی بالغ بر ۷۳ درصد کشور از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند. همچنین در توسعه تأمین آب آشامیدنی سالم، خطوط ریلی، حمل و نقل هوایی پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم که در این ۴۰ سال قابل مقایسه نیست.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه یکی از مهمترین و بهترین راه‌های مقابله با توطئه دشمن حفظ وحدت است، گفت: حفظ وحدت در چارچوب قانون اساسی، وحدت در رابطه با بحث تبعیت از ولایت فقیه و کم کردن فاصله بین مسئولین و مردم یکی از بهترین راه‌های مقابله با توطئه دشمنان است.

وی در ادامه افزود: باید شفافیت لازم برای فعالیت مسئولین در دستور کار خود قرار بدهیم و تقاضا‌های مردم بر اساس آن چیزی که در حقوق شهروندی لحاظ شده که شامل نیاز‌های روزمره، زندگی اقتصادی، اشتغال جوانان، فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی، حمایت از کارآفرینان و استارت آپ‌ها انجام شود.

استاندار تهران در پایان خاطر نشان کرد: این اقدامات می‌توانند شرایطی را فراهم کنند تا ما وحدت و انسجام را در داخل به عنوان یک اصل مدنظر قرار دهیم، همچنین با این اقدامات می‌توانیم پشتوانه انقلاب و نظام باشیم و در چانه زنی و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی به پا خیزیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار